گزارش و تحلیل

سیستم آتش نشانی مدرن مافوق تصور +ویدئو

© Photo / Youtube/News MATRIXسیستم آتش نشانی مدرن مافوق تصور +ویدئو
سیستم آتش نشانی مدرن مافوق تصور +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تا چند سال دیگر، از سیستم آتش نشانی مدرن مافوق تصور در دبی رونمایی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، کلیپی از شبیه سازی سیستم آتش نشانی مدرنی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که تا چندین سال دیگر رونمایی خواهد شد. در این کلیپ از سیستمی جهت اطفاء حریق استفاده شده است که از هر آنچه از ماشین آتش نشانی در ذهن تصور است، متفاوت تر است.

🔵🔴⚫️ طراحی مفهومی ماشین های #آتش_نشانی

Публикация от rasul.mehraban (@rasul.mehraban) Авг 13 2017 в 9:25 PDT

در این سیستم، از ماشین هایی جهت اطفا حریق استفاده می شود که برخلاف ماشین های امروزه، دارای پاهای بلندی است که در زیر آن چرخ وجود دارد. این پایه های بلند سبب می شود تا حجم کمی از خیابان را اشغال کند و براحتی بتواند از ماشین ها سبقت بگیرد. اتاقک آتش نشانی در انتهای پایه های بلند قرار گرفته است به طوری که بلندی آن به حدی است که به راحتی از روی ماشین های معمول در خیابان می تواند عبور کند و به سرعت به مقصد برسد. پس از آنکه سیستم آتش نشانی به اتاقک بیضی شکل آن به مقصد رسید، آتش نشان ها از ماشین پیاده نمی شوند بلکه بلکه اتاقک از قسمت سقف باز شده و آتش نشانان در اتاقک های کوچک به محل آتش گرفته هدایت می شوند. این اتاقک ها هم بسیار سریع می توانند به محل حادثه دیده برسند و هم ایمنی آتش نشانان رعایت می شود. این اتاقک ها بر روی ریلی در حرکت هستند و قابلیت چپ و راست رفتن را دارند. همچنین برای اطفا حریق از توپک های آب استفاده می شود که توسط آتش نشانان دخل دستگاه اطفا حریق گذاشته می شود.

تاکسی های پرنده کشور امارات +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
تاکسی های پرنده کشور امارات +عکس،ویدئو

بسیاری از کاربران از این سیستم اطفا حریق استقبال کرده و معتقدند که در سیستم های امروزی ایمنی آتش نشان خیلی کم رعایت می شود. در کل با نگاهی به نظرات کاربران این سیستم با استقبال خوبی روبرو شده است و بسیاری از کاربران عنوان کرده اند که بی صبرانه منتظرند تا این سیستم را بصورت عملی در شهر دبی ببینند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала