روسیه: ادعای ارسال سلاح قاچاق از ایران به روسیه جعلی است

© AP Photo / Elaine Thompsonروسیه: ادعای ارسال سلاح قاچاق از ایران به روسیه جعلی است
روسیه: ادعای ارسال سلاح قاچاق از ایران به روسیه جعلی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور روسیه، ادعای رسانه های آلمان در خصوص قاچاق تجهیزات نظامی از ایران به روسیه را تکذیب نمود.

فرانس کلینتسوییچ معاون اول رئیس کمیته شورای دفاع و امنیت فدراسیون روسیه در بیانیه ای ادعای روزنامه آلمانی " دی ولت آم سانتونگ" در خصوص قاچاق تجهیزات نظامی از ایران به روسیه را تکذیب نمود.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از اظهارات سناتور روسی در واکنش به ارسال سلاح قاچاق از ایران گفت: "روسیه تجهیزات نظامی بسیاری به ایران ارسال نموده است. مسلما" این تجهیزات نیاز به انجام خدمات تعمیر و نگهداری روزمره دارد. در این راستا روسیه اقدام به آموزش متخصصان ایرانی نموده است، اکنون متخصصان ایرانی قادر به انجام این امور هستند".

این سناتور در ادامه افزود که آموزش متخصصان ایرانی برای انجام خدمات تعمیر تجهیزات نظامی ارسالی، مطابق با استانداردهای بین المللی انجام شده است.

از سوی دیگر، دیگر مقام روسی "ایگور کوروتچنکو" مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجارت جهانی اسلحه، در مصاحبه با ریانووستی تصریح نمود که خبر روزنامه آلمانی جعلی است. وی گفت: "این خبر جعلی و ساختگی، با هدف خراب کردن تصویر روسیه و ایران به اتهام نقص قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شده است".

به عقیده کوروتچنکو، هدف از این اقدام تحریک آمیز — سعی بر بی اعتبار نمودن تلاشهای مسکو برای حل و فصل بحران سوریه است.

وی در پایان افزود، در مناسبات نظامی فنی با تهران، مسکو پایبند به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

گفتني است، امروز 13 اوت یک روزنامه آلمانی دی ولت آم سانتونگ، این روزنامه با استناد به منابع ناشناس سازماهای اطلاعاتی کشورهای غربی "ادعا می کند که ایران برای دور زدن نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، از طریق سوریه اقدام به قاچاق اسلحه به روسیه نموده است، برخی از این محموله ها سلاح های تهاجمی سنگین هستند".  

بر اساس گزارش این نشریه، در ماه ژوئن هواپیماهایی از ایران ظاهرا دو بار در پایگاه هوایی سوریه در فرودگاه بین‌المللی باسل الاسد (حمامیه) به زمین می نشیند، این هواپیماها در آنجا اقدام به تحویل محموله های نظامی به مقصد ترانزیت به روسیه می نمایند. این روزنامه به نوع سلاح ها اشاره نکرده است.

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала