درخواست عربستان از کویت: دست برداشتن از میانجی‌گری و ملحق شدن به ائتلاف سعودی

© Sputnik / Alexei Druzhininدرخواست عربستان از کویت: دست برداشتن از میانجی‌گری و ملحق شدن به ائتلاف سعودی
درخواست عربستان از کویت: دست برداشتن از میانجی‌گری و ملحق شدن به ائتلاف سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از روزنامه رای الیوم، تنش در روابط کویت و عربستان بالا گرفته است. کویت اکنون برای بهبود روابط با عربستان خود نیاز به میانجی دارد.

مقاله تند یک نویسنده سعودی در مورد کویت از تنش روابط دو طرف حکایت دارد تا جایی که کویت به جای میانجی‌گری، خود اکنون برای بهبود روابط با عربستان به میانجی نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردبیر روزنامه رای الیوم، عبدالباری عطوان با اشاره به انتشار مقاله تند یک نویسنده سعودی در روزنامه الشرق الاوسط و یادآوری کمک های سعودی به کویت و قدرنشناسی کویت، نوشت: "این مقاله از تنش روابط دو طرف حکایت داشته و نشان می دهد کویت اکنون برای بهبود روابط با عرسبتان خود به میانجی نیاز دارد".

به عقیده عطوان تجارب کشورهای عربی نشان داده است، اینکه میانجی ها به دنبال راه حلی برای بحران ها هستند، یعنی بحران به مرحله وخیمی رسیده است. منابع کویتی تاکید کردند، شیخ صباح الاحمد امیر کویت در ساعت های نخست بروز بحران بین محور سعودی با قطر با سفر به ریاض، ابوظبی و دوحه توانست مانع از وقوع رویارویی نظامی بین دو طرف بحران شود.

از سوی دیگر، سفر اخیر هیئت کویتی به ریاست معاون نخست وزیر و با مشارکت شیخ محمد عبدالله المبارک الصباح همزمان با سفر هیئت آمریکایی به منطقه به ریاست انتونی زینی معاون وزیر خارجه صورت گرفته است. هدف از این سفرها حمایت از میانجی‌گری های کویت و تلاش برای یافتن راه حلی برای بحران موجود است.
در این میان دولت کویت با فشارهای فراوان عربستان روبه رو است که تا متهم شدن به جانبداری از قطر و قدرنشناسی از عربستان و کمک های مالی و نیز نظامی در زمان حمله صدام به کویت، پیش رفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала