چرا داعشی ها دختران اروپایی را جذب می کنند؟ +عکس

© REUTERS / Safin Hamedآرزوی دختر داعشی اسیر در عراق
آرزوی دختر داعشی اسیر در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه ایندیپندنت به بررسی این موضوع پرداخته که چرا زنان و دختران رشد یافته در کشورهای اروپایی به راحتی جذب تروریست‎های داعش می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، پایگاه ایندیپندنت طی مطلبی به این مسئله پرداخته که چرا صد‌ها زن اروپایی طی سال‌های گذشته جذب گروه‌های تروریستی به ویژه داعش شده‌اند و کشور‌های اروپایی را به سمت سوریه و عراق ترک کرده‌اند.

در تحقیقات انجام گرفته توسط موسسه سلطنتی مطالعات امنیتی و دفاعی انگلیس می خوانیم که دلیل مشخصی برای جذب زنان و دختران اروپایی به گروه داعش نمی توان یافت، زیرا در این مساله عوامل مختلفی دخیل هستند.

در این تحقیقات مشخص شده که بیشتر زنان و دختران اروپایی فریب سخنان مردان این گروه برای ازدواج را خورده اند. به عبارتی مساله مغزشویی یا گول زدن معمولی در این جریان قابل بررسی نیست.

«امیلی وینتربوثام» از نویسندگان این تحقیق در ادامه در خصوص دلایل اصلی حضور زنان اروپایی در صفوف تروریست‌های داعش تصریح می‌کند: از جمله دلایل احتمالی جذب ساده دختران و زنان اروپایی به آموز‌‎ه‎های تروریست‌ها می‌توان به طرد فمینیسم غربی، ارتباط برخط با عناصر تروریستی که به آن‌ها پیشنهاد ازدواج و ماجراجویی می‌دهند اشاره کرد.

نفوذ و تأثیر خانواده و همسالان، خوشبینی رمانتیک و ساده‌لوحی، هیجان و میل به قانون‌شکنی از دیگر دلایل حضور زنان اروپایی در میان داعشی‌ها است.

این مطالعه در کشور‌های انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، و هلند انجام شده به این صورت که طی جلسات مختلف با نزدیکان، دوستان و آشنایان زنان و دخترانی که به داعش پیوسته‌اند گفتگو و بحث شده است.

برخی از مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند که این زنان و دختران با تلاش برای دست‌یابی به یک هویت جدید به صورت عمدی در پی به چالش‌کشیدن هنجار‌های حاکم جنسیتی غربی بودند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала