تلاش عربستان برای دوستی با ایران

© AFP 2023 / Tomohiro Ohsumiتلاش عربستان برای دوستی با ایران
تلاش عربستان برای دوستی با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگر اردنی در مقاله "مهاجرت به سوی دشمن – ایران" از تلاش عربستان برای دوستی با ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دست دادن ظریف و جبیر و همچنیناستقبال گرم عربستانی‌ها از مقتدی صدر تصادفی نیست و امروزه تمام محورهای منطقه به دنبال دوستی با ایران هستند.
لقمان اسکندر در مقاله خود با عنوان "فصل مهاجرت به سوی دشمن (ایران)" در خصوص برقراری روابط دوستانه میان ایران و روسیه چنین می نویسد: "در این میان، دست دادن و در آغوش کشیدن عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان و محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود اتفاقی نیست. نشستن هواپیمای مقتدی صدر در ریاض و استقبال گسترده از او اتفاقی نیست".

پایگاه خبری عمون نیوز در ادامه می نویسد: "برخی‌ در رابطه با این موضوع گفته‌اند که عربستان اشتباه کرده است و می‌خواهد یکی از گوی‌های خود را در سبد صدر بیندازد، اما این تحلیل خوبی نیست. برخی دیگر می‌گویند که عربستان می‌خواهد بر سر تسلط بر عراق با ایران رقابت کند، اما اتفاق‌های پیش آمده نشان می‌دهد که در حقیقت ریاض به دنبال دوستی با ایران است".

این روزنامه در پایان چنین نتیجه می گیرد: "استقبال گرم و پرشکوه عربستانی‌ها در فرودگاه مدینه از حجاج ایرانی و رفتن محمد بن صالح البیجاری، وزیر حج عربستان برای استقبال از حجاج اتفاقی نیست".

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала