روحانی: ایران معامله هسته ای را نقض نمی کند، اما اقدام امریکا را بی پاسخ نمی گذارد

© AP Photo / Ebrahim Norooziپیام تبریک روحانی به تیم ملی والیبال ایران
پیام تبریک روحانی به تیم ملی والیبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی در پایان مراسم تحلیف برای آغاز دور دوم ریاست جمهوری اعلام کرد: «ایران از توافقات اتمی تخطی نمی کند، اما تخلف امریکا را بی پاسخ نمی گذارد».

به گزارش اسپوتنیک، رییس جمهور ایران در ادامه گفت: «ناتوانی امریکا از اجرای تعهداتش در چارچوب توافقات هسته ای نشان می دهد که امریکا شریک قابل اعتمادی نیست. دولت و مردم ایران هیچ گاه در نقض معامله هسته ای پیش قدم نمی شوند، اما تخلفات امریکا را هم بی پاسخ نخواهند گذاشت».

رییس جمهور ایران برنامه جامع اقدام مشترک که فی مابین جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج به علاوه یک متشکل از روسیه، بریتانیا، چین، امریکا، فرانسه و آلمان به امضا رسیده و لغو تحریم ها در ادامه این توافق را یکی از مهمترین دستاوردهای دولت جاری نامید. وی در سخنان خود تاکید کرد که مسئولین جمهوری اسلامی ایران برای همکاری سودمند دوجانبه آمادگی داشته و قصد دارند مناسبات خود را با کشورهای همسایه تقویت کنند.

روحانی در همین رابطه اظهار کرد که تمامی بحران های منطقه از جمله بحران سوریه و یمن، باید با گفتگو حل و فصل شوند. همکاری سازنده با کشورهای دنیا و تقویت مناسبات با دول منطقه برای تامین امنیت و ثبات بین الملل ضروری است».

رییس جمهور ایران از اعضای هیات های خارجی که در مراسم تحلیف در تهران حاضر شده بودند قدردانی کرده و حضور مهمانان از کشورهای دیگر را نشانه ای خوب برای مناسبات بین ایران و سایر کشورها نامید.

مراسم تحلیف رییس جمهور روحانی در حضور هیات هایی از یکصد کشور دنیا از جمله بریتانیا، آلمان، فرانسه و روسیه بود. علاوه بر این، در مراسم تحلیف رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی مسئولین بلندپایه نظامی، سفرای کشورهای دیگر و همچنین هنرمندان و فعالان اجتماعی حضور داشتند.

بیش از 130 روزنامه نگار از خبرگزاری های خارجی 30 کشور این مراسم را پوشش خبری دادند.

حسن روحانی 68 ساله روز 19 مه با اخذ 57% آرای مردمی (23 و نیم میلیون نفر) برای دور دوم ریاست جمهوری برگزیده شد. آیت الله خامنه ای رهبر ایران روز پنج شنبه گذشته روحانی را برای احراز این پست تایید کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала