گفتگوی ظریف و موگرینی حول برنامه هسته ای ایران

© AFP 2023 / Joe KlamarГлава дипломатии Евросоюза Федерика Могерини и министр иностранных дел Ирана Джавад Зариф на пресс-конференции в Вене
Глава дипломатии Евросоюза Федерика Могерини и министр иностранных дел Ирана Джавад Зариф на пресс-конференции в Вене - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی به منظور گفتگو حول برنامه هسته ای ایران، اوضاع در سوریه و عراق دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز در تهران دیدار کردند. در جریان این دیدار طرفین به موضوعاتی از قبیل انجام تعهدات ایران در برجام و توافقات دوجانبه تهران با اتحادیه اروپا پرداختند.

به گفته منابع خبری به نقل از موگرینی، جامعه جهانی مواضع ایران را در رابطه با برجام تایید می کند. اتحادیه اروپا قاطعانه از توافقات هسته ای با ایران حمایت می کند.

محمد جواد ظریف نیز به نوبه خود هرگونه انتقاد از سوی فرانسه، آلمان، بریتانیا و امریکا را در رابطه با آزمایش اخیر «موشک ماهواره بر سیمرغ» رد کرد. به گفته وی، این کشورها آزمایش موشکی فضایی تهران را محکوم کرده و آن را نقض قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل نامیدند.

به گفته وزیر ایران، این ارزیابی از اقدامات ایران مسیر مذاکرات را به سمت و سوی نادرستی می برد. ظریف در عین حال خاطر نشان کرد که آزمایش موشکی کاملا در چارچوب قطعنامه 2231 بوده است.

علاوه بر این ظریف و موگرینی به موضوعات منطقه از جمله عراق و سوریه و همچنین اختلافات بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر پرداختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала