اقبال بد برندگان لاتاری امریکا در ایران

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Капитолий в Вашингтоне
Вид на Капитолий в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ده ها تن از مردم ایران و یمن به دلیل رد درخواست صدور ویزا از سوی وزارت امور خارجه امریکا، دست به اعتراض زدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، دهها یمنی و ایرانی که فرصت مهاجرت به آمریکا را به دست آوردند، پس از عدم رسیدگی به درخواست صدور روادید آنها در پی فعال شدن ممنوعیت سفر موقت از سوی ترامپ، علیه وزارت خارجه آمریکا شکایت کردند.

این ممنوعیت پیشتر از سوی دادگاه های امریکا تعلیق شده بود، اما در ماه ژوئن گذشته دیوان عالی امریکا مجدد آن را با تایید برخی از بندها فعال کرد.

به همین دلیل بسیاری از شهروندان یمن، ایران و چهار کشور مسلمان دیگر که در فهرست کشورهای ممنوعه ترامپ قرار دارند و ارتباط واقعی با امریکایی ها ندارند، از سفر بازماندند.

با وجود اینکه دادگاه عالی امریکا تعداد افراد مشمول ممنوعیت را به حداقل رسانده، اما هزاران نفر از برندگان سال گذشته لاتاری اقامت امریکا نمی توانند اقامت دایم این کشور را دریافت کنند.

وزارت امور خارجه با ارسال پیامهای الکترونیکی به متقاضیان اعلام کرده که احتمالا برای ایشان روادید صادر نخواهد شد.

شاکیان وزارت امور خارجه امریکا به دادگاه منطقه ای امریکا در واشنگتن مراجعه کرده اند.

در این شکایت ، برندگان قرعه کشی از دولت آمریکا تکمیل اقدامات صدور روادید خود را تا پیش از ۳۰ سپتامبر که مهلت آنها برای دریافت گرین کارت آمریکا به پایان می رسد خواستار شدند.

عمر جودت مدیر مرکز فدرال آزادیهای مدنی آمریکا گفت:پیروزی در این قرعه کشی بسیار مهم و ارزشمند است. اگر مشتری های ما تا سی ام سپتامبر روادید خود را دریافت نکنند شاید تنها فرصت اینکه آمریکایی باشند را از دست بدهند.

مرکز آزادی های مدنی یکی از سازمان هایی است که به نمایندگی از برندگان قرعه کشی این شکایت را ارائه کرده است.

کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۰ با ساختار کنونی برنامه روادید متنوع که سالانه حدود ۱۴ میلیون نفر را به این کشور جذب می کند و به شهروندان کشورهای دیگر که میانگین مهاجرت پایینی به آمریکا دارند اجازه دریافت اقامت در آمریکا را می دهد ، موافقت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала