رخشان بنی اعتماد عضو هیات داوران ونیز شد + عکس

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova Аргентинский режиссер Пабло Траперо со статуэткой "Серебряный лев" в Венеции
Аргентинский режиссер Пабло Траперо со статуэткой Серебряный лев в Венеции - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رخشان بنی اعتماد کارگردان معروف ایرانی به عضویت هیات 74 نفره ژوری برای جشنواره فیلم ونیز درآمد.

به گزارش اسپوتنیک، بنی اعتماد طی روزهای 30 اوت تا 9 سپتامبر که جشنواره فیلم ونیز برگزار می شود، در بین اعضای هیات ژوری بخش های مختلف جشنواره به داوری خواهد نشست.

امی کانان مان، کارگردان آمریکایی و مارک کازینس، فیلمساز ایرلندی، آندریاس دوپار، فیلمنامه‌نویس آرژانتینی، فین تورچ، فیلمساز بلژیکی و ربکا زلاتوفسکی، فیلمساز فرانسوی دیگر اعضای این هیات داوری به ریاست جیانی آملیو کارگردان ایتالیایی هستند.

بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز با نمایش فیلم «نیکو ۱۹۸۸» به کارگردانی سوزانا نیچیارلی آغاز به کار می‌کند.

هفتادوچهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز از هشتم تا ۱۸ شهریور (۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر) برگزار می‌شود. همانگونه که پیش از این اعلام شده بود در این دوره از جشنواره فیلم ونیز، آنت بنینگ ریاست هیات داوری بخش رقابت اصلی را برعهده دارد.

بنینگ نخستین زنی است که از سال ۲۰۰۶ به این سو برای ریاست هیات داوران بخش رقابت اصلی جشنواره ونیز برگزیده می‌شود. او ریاست هیات داورانی را برعهده دارد که برندگان جوایز اصلی جشنواره از جمله شیرهای طلایی و نقره‌ای را انتخاب می‌کنند.

بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم ونیز با نمایش فیلم «کوچک شدن» به کارگردانی الکساندر پاین شروع می‌شود. از دیگر فیلم‌های تایید شده برای حضور در جشنواره می‌توان به «روح‌هایمان در شب» با بازی جین فوندا و رابرت ردفورد اشاره کرد. ردفورد و فوندا در جشنواره ونیز جایزه یک عمر دستاورد هنری می‌گیرند.    

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала