معاون رئیس جمهوری عراق بر ضرورت وحدت بغداد و تهران تاکید کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Республики Ирак Нури аль-Малики
Премьер-министр Республики Ирак Нури аль-Малики - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوری المالکی، معاون رئیس جمهور عراق در دیدار با هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در بغداد بر ضرورت وحد ت بغداد و تهران تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت شهرخبر، نوری الماکی با تاکید بر وحدت ایران و عراق در منطقه اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم در یمن، سوریه و… بر تروریسم تکفیری پیروز شویم، ملزم به وحدت هستیم، به ویژه که برای ما مشخص است برخی کشورهای منطقه به نیابت از اربابان غربی در پی ایجاد تفرقه و سقوط عراق یکپارچه بودند.

وی با بیان اینکه این کشورها درپی انزوای ایران و ایجاد ایران هراسی هستند، گفت: در حال حاضر ما توافقاتی را با برخی از کشورها داریم، مثلا هم با آمریکا هم با ایران توافقاتی را داریم، اما در توافق با آمریکا برای خرید سلاح معادلات پیچیده و همراه با سنگ اندازی را طی می کنیم، ولی ایران، دوستانه، برادرانه و در راستای رفع مشکلات عراق به ما کمک می کند.

معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به شرایط جغرافیایی ایران در منطقه عنوان کرد: شرایط ایران از منظر جغرافیایی و سیاسی در منطقه ویژه است و اگر نظام اسد در سوریه سقوط می کرد شرایط بسیار بدی برایش پیش می آمد و ما به طریق اولی می دانستیم که در صورت سقوط دمشق گام بعدی دولت عراق است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала