لغو تابعیت 150 نفر مظنون به افراط گرایی در بریتانیا

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniلغو تابعیت 150 مظنون به افراط گرایی در بریتانیا
لغو تابعیت 150 مظنون به افراط گرایی در بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات بریتانیا تابعیت بیش از 150 مظنون به افراگرایی را که خاک این کشور را ترک کرده اند را باطل نمود و ورود مجدد آنها را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساندی تایمز، تابعیت افرادی که برای جنگ در مناطق درگیر، به گروهک تروریستی داعش پیوسته اند و همچنین دخترانی که برای ازدواج با جهادگران به سوریه رفته اند را لغو می کند.
از ابتدای سال جاری میلادی در بریتانیا بیش از 40 مورد گذرنامه ابطال گردیده که همه این افراد تابعیت کشور دیگری را نیز داشته اند.
منابعی از سازمانهای اطلاعاتی گزارش دادند که لندن احتمالا تابعیت پدر و برادر سلمان عابدی عامل انتحاری ورزشگاه منچستر را لغو می کند.
پیش از این رسانه ها خبر دادند که سرویس ها امنیتی بریتانیا، اسامی 350 نفر را که پس از سفر به سوریه به این کشور بازگشته اند را به لیست افرادی که تهدید تروریستی شناخته می شوند اضافه کرده است. به طور کلی 850 نفر از شهروندان بریتانیا به مناطق درگیر سفر کرده اند. حدود 10 الی 15 درصد از این افراد کشته شده و حدود نیمی از آنها به بریتانیا بازگشتند. در انگلستان لیست افرادی که برای این کشور تهدیدی به شمار می روند به سه هزار نفر می رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала