بافت های زنده روس ها برای سلاح بیولوژیکی آمریکا

© Fotolia / Dan Raceژن
ژن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی آمریکا قصد خرید بافت های زنده روس ها دارد.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی نیروی هوایی آمریکا قرارداد خرید نمونه های بافت زنده روس ها از نژاد اروپایی را منتشر کرد. مناقصه مربوطه در سایت خریدهای دولتی آمریکا درج شده است. فروشنده بالقوه باید اطلاعات مربوط به وضع سلامتی اهداکننده را در اختیار فرماندهی آموزش هوایی بگذارد. نهاد نظامی خواهان خرید نمونه های مولکول بافت زنده است که در جمع آوری اطلاعات ژنتیک انسان شرکت دارند و مایع مفصلی که تأمین کننده حرکت مفاصل است.

ایگور ایکولین کارشناس نظامی و عضو سابق کمیسیون سلاح بیولوژیکی سازمان ملل متذکر شد که علاوه بر اهداف علمی از نمونه های بافت زنده می توان برای ساخت ویروس ها استفاده کرد.

وی گفت:«سلاح های جدید بیولوژیکی ساخته می شوند.از این بافت ها برای ساخت ویروس های جنگی استفاده خواهد شد و نه برای چیز دیگری. آمریکا سعی می کند انواع مختلف سلاح بیولوژیکی را برای حاملان ژن های خاص بسازد. ژن اروپایی به این دلیل لازم است که اکثر ساکنان روسیه از نژاد اروپایی هستند. این همان گروه ژنتیکی است که آمریکایی ها قصد دارند «کلید» آن را بدست آورند. آنها می خواهند ویروس ها طعمه خود را با کمک کلید ژنتیک انتخاب کنند- افراد متعلق به گروه نژادی خاص.  تا حدودی برنامه آمریکایی «ژن انسان» این مسأله را رفع کرده است. این برنامه از طرف پنتاگن سرمایه گذاری شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала