تهران موشک می سازد، امریکا تحریم می کند

© AFP 2023 / Atta Kenareایران حمله به مسیحیان قبطی مصر را قویا محکوم کرد
ایران حمله به مسیحیان قبطی مصر را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهرام قاسمی اعلام کرد که ایران قصد دارد برنامه موشکی خود را به همین روال ادامه دهد و تحریم های احتمالی از سوی واشنگتن محکوم اعلام می کند.

به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز شنبه اعلام کرد که ایران به برنامه موشکی خود ادامه خواهد داد و هرگونه تحریم احتمالی از سوی واشنگتن علیه تهران را محکوم اعلام می کند.

ایران روز پنج شنبه موشک ماهواره بر سیمرغ را با موفقیت شلیک کرد. امریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه این اقدام ایران را محکوم و متناقض با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد نامیدند.

بهرام قاسمی در گفتگو با کانال تلویزیونی اظهار کرد: «ما تمام توان خود را به کار گرفته و به توسعه برنامه موشکی ادامه می دهیم». وی همچنین گفت که تهران معتقد است دلیلی برای نگرانی در رابطه با این برنامه نیست، زیرا برنامه موشکی ایران علیه هیچ کشوری نیست. توسعه این برنامه صرفا برای پیشگیری از هرگونه اندیشه بی منطق برای تهاجم نسبت به ایران ضرورت دارد. قاسمی ضمن اشاره به مصوبه اخیر امریکا علیه ایران خاطرنشان کرد که تهران این قبیل اقدامات واشنگتن را غیرقابل قبول دانسته و اقدامات خصمانه امریکا را محکوم می کند.

مجلس سنای امریکا روز پنج شنبه مصوبه ای علیه روسیه، ایران و کره شمالی به امضا رساند. پیشتر در همین هفته اتاق نمایندگان کنگره امریکا سند مذکور را با اکثریت آراء تایید کرد. انتظار می رود که رییس جمهور دونالد ترامپ این سند را امضا کند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала