ترامپ، تحریم ها علیه روسیه را شدیدتر می کند

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ، تحریم ها علیه روسیه را شدیدتر می کند
ترامپ، تحریم ها علیه روسیه را شدیدتر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ موافق لایحه تشدید تحریم علیه روسیه، ایران و کره شمالی است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی سکاراموچی مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید، در مصاحبه با سی ان ان اعلام نمود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به احتمال زیاد با اعمال تحریم های شدیدتر علیه روسیه موافقت می نماید.

روز سه شنبه، مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا لایحه جدید تشدید تحریم علیه روسیه، ایران و کره شمالی را تصویب نمود. در حال حاضر این سند جهت تصویب و امضا به مجلس سنا و رئیس جمهور ارسال شده است. این لایحه در صورت تصویب به عنوان سنگین ترین تحریم ها علیه روسیه از سال 2014 به بعد محسوب می شود که قسمت اعظم آن مربوط به بخش انرژی می باشد.

پیش از این، کاخ سفید در حکمی اقدام به محدودیت اختیارات رئیس جمهور در تصویب و لغو تحریم ها نمود، تا شخص رئیس جمهور به تنهایی نتواند اقدام به تصویب تحریم علیه یک  کشور یا کاهش تحریم ها اقدام کند.

پس از اعلام این تحریم ها، کاخ کرملین در نخستین واکنش اعلام نمود که "هنگامی که این تحریم ها به اجرا گذاشته شود" در آن زمان روسیه اقدام به پاسخگویی خواهد نمود. از سوی دیگر به نقل از وزارت امور  خارجه روسیه این اقدام آمریکا موجب بغرنج شدن روابط رو به بهبود آمریکا و روسیه می گردد.

شایان ذکر است، این تحریم ها بیشتر در زمینه انرژی است که مخالفت بسیاری را در اروپا برانگیخته است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала