قطر: ايران تنها راه تنفس دوحه است

© AP Photo / Pool/Brendan Smialowskiقطر: ايران تنها راه تنفس دوحه است
قطر: ايران تنها راه تنفس دوحه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزير دفاع قطر، با اشاره به کمک هاي ايران به دوحه، ايران را تنها راه تنفس برای قطر پس از محاصره از سوی دیگر کشورهای عربی دانست.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خالد بن محمد العطیه- وزیر دفاع قطر- در مصاحبه با این شبکه خبري عربي روسيا اليوم، ایران را تنها راه تنفس برای کشورش توصیف کرد.

مقام وزارت دفاع قطر در ادامه افزود: "همکاری و تعامل ما با ایران فرا‌تر از کشورهای محاصره‌ کننده قطر نیست. آمار و ارقام این مسئله را نشان می‌دهد. ما نمی‌توانیم جغرافیا را تغییر دهیم و ایران همسایه ماست. ایران شریک ما در میدان گازی شمال است. این مسئله مستلزم همکاری است. حسن همجواری بین دو کشور وجود دارد.

وزیر دفاع قطر افزود: ایران حریم هوایی خود را به روی ما در بحرانی که «برادران» (در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس) به راه انداختند، باز کرد. ایران تنها راه تنفس برای قطر پس از محاصره ظالمانه دیگر کشورهای همسایه است. ایران نیازهای قطر به بعضی مواد غذایی را تامین کرد. آیا جزای خوبی غیر از خوبی است؟
شايان ذکر است، ماه گذشته 5 کشور عربي با اتهام حمايت تروريستي قطر از ديگر کشورها و حمايت از ايران، روابط ديپلماتيک خود را با دوحه قطع نمودند. اين کشورها براي رفع تحريم ها عليه قطر شروط 13 گانه اي را پيشنهاد نموده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала