همکاری ایران و روسیه در اجرای طرح های دوم و سوم نیروگاه بوشهر

© AP Photo / Mehdi Ghasemi, Fileایران ، پول لازم برای ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر را دارد
ایران ، پول لازم برای ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر را دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ضمن خوب خواندن همکاری های ایران و روسیه در عرصه انرژی هسته ای، گفت: هدف این است که طرح های در دست کار را سرعت بدهیم تا زودتر از برنامه ریزی ها به نتیجه برسیم.

به گزارش اسپوتنیک، کمالوندی سرپرست هیات هسته ای ایرانی شامگاه سه شنبه در پایان مذاکرات خود با مقام های روسی در مسکو، افزود: بین سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت روس اتم مشورت های دوره ای برگزار می شود.
وی یکی از موضوع های مذاکرات با بوریس لیخاچف رئیس و نیکلای اسپاسکی معاون امور بین الملل شرکت روس اتم را که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران برگزار شد، واحد اول نیروگاه هسته ای بوشهر خواند و گفت: در این نشست ها با شرکت محمود جعفری مجری طرح های نیروگاه اتمی بوشهر، مسائل جانبی واحد اول که در حال فعالیت است، مورد مذاکره قرار گرفت.
معاون بین الملل و حقوقی سازمان انرژی اتمی ایران در باره روند اجرای طرح احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته ای بوشهر نیز گفت: در اجرای این طرح ها، اقداماتی انجام شده و همچنین قرار است صورت گیرد که مسائل پیش رو با طرف روسی بررسی شد.
وی ادامه داد: در رابطه با واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته ای بوشهر در چارچوب زمان بندی پیش بینی شده جلو می رویم و عقب نیستیم، بلکه فکر می کنم زمان اجرای طرح را کوتاه تر می کنیم.
کمالوندی گفت: براساس پیش بینی ها واحد دوم در حدود هشت سال و واحد سوم 10 ساله به بهره برداری می رسد، اما هدف این است به کارها سرعت بدهیم تا زودتر از برنامه ریزی به نتیجه برسیم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در باره روند ساخت واحد اول نیروگاه هسته ای بوشهر هم گفت: در ساخت این واحد با مشکل طولانی شدن اقدامات احداث مواجه شدیم و علت این مساله تحریم های غربی بود.
وی افزود که اصرار داشتیم نیروگاه نیمه کاره تکمیل شود.غربی ها تجهیزات نیروگاه را تحویل نمی دادند و در ساخت مشکلاتی ایجاد شد، ولی توانستیم فائق شویم و اکنون از آن بهره برداری می کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала