ماجرای شلیک ناوشکن امریکا به شناور ایرانی از زبان سی ان ان

© REUTERS / Ford Williams/Courtesy U.S. Navyآزمایش موفقیت آمیز آمریکا برای رهگیری موشک های بالستیک
آزمایش موفقیت آمیز آمریکا برای رهگیری موشک های بالستیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان ایران شلیک هشدار ناو امریکایی در خلیج فارس به سوی شناور سپاه پاسداران ایران حرکت تحریک آمیز است.

به گزارش اسپوتنیک، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که صبح امروز یک ناو نیروی دریایی امریکا در بخش شمالی خلیج فارس به سمت یک شناور گشتی نیروی دریایی سپاه پاسداران در آب های بین الملل حرکت کرده و به قصد تحریک و ایجاد هراس مبادرت به شلیک دو گلوله هوایی کرد.

به گفته سپاه پاسداران، شناور نیروی دریایی سپاه بدون اعتنا به رفتار غیر حرفه‌ای و تحریک آمیز آن‌ها به مأموریت خود ادامه داد و پس از مدت کوتاهی شناور امریکایی منطقه را ترک کرد.

پیشتر کانال سی ان ان به نقل از دو نماینده وزارت دفاع امریکا این خبر را اعلام کرده بود. به گفته بی بی سی، ناو امریکا که مدل آن عنوان نشده، روز سه شنبه چند گلوله به منظور اعلام هشدار برای جلوگیری از نزدیک شدن شناور ایرانی شلیک کرده است، اما شناور ایرانی با بی توجهی قصد نزدیک شدن داشته و به پیام هایی که مخابره می شده و حتی سیگنال های موشکی توجهی نشان نمی داده است. ظاهرا شناور ایرانی به پنج سیگنال کوتاه آژیر نیز بی توجه بوده است.

زمانی که شناور به فاصله 150 متری می رسد، ناو امریکایی چند گلوله به سمت آب شلیک می کند. این اتفاق روز 8 ژانویه نیز رخ داده است.

در آن زمان ناو اسمینتس امریکا به سمت چهار شناور نظامی ایران گلوله های هشدار شلیک کرد. این شناورها در نزدیکی آبراهه هرمز که خلیج فارس را به دریای عمان وصل می کند، به ناو نزدیک شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала