اسرائیل سفارتخانه اش را در اردن تخلیه کرد

© AFP 2023 / Thomas Coexکشف راز هنرمند ناشناس توسط یک زن اسرائیلی ( فیلم)
کشف راز هنرمند ناشناس توسط یک زن اسرائیلی ( فیلم) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نگهبانان سفارت اسرائیل در اردن که مورد هجوم یک فرد مسلح قرار گرفته بود، دچار جراحت سطحی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال 2 تلویزیون اسرائیل، سانسور نظامی اسرائیل به دلایل امنیتی تا چند ساعت اجازه پخش خبر حمله به سفارتخانه را نداده است.

به دلایل نامعلومی ساکنین سفارتخانه اسرائیل با کارگرانی که مبلمان تحت اجاره آنها را در امان جابجا کرده بودند، درگیری لفظی پیدا کردند.

به گفته کانال اسرائیل، یکی از کارگران از پشت به نگهبان حمله کرده و با پیچ گوشتی او را مورد ضرب و شتم قرار داده است. نگهبان بلافاصله به سمت اسلحه رفته و در مقابل شلیک می کند. مهاجم در اثر شلیک گلوله و جراحت شدید کشته شده و پس از آن یک کارگر اردنی دیگر وارد شده و در اثر شلیک گلوله جان خود را از دست می دهد. پس از وقوع این حادثه، نگهبان به داخل سفارتخانه می رود، زیرا اطلاع داشته که طبق کنوانسیون وین، اجازه بازداشت و بازجویی از وی را ندارند.

به گفته منابع، تمامی کارکنن سفارتخانه وسایل خود را جمع کرده و انتظار بازگشت به کشورشان را می کشد.

کانال رادیویی «گالی تساخال» می نویسد که سفارتخانه اسرائیل تخلیه شده است. روزنامه «گاآرتس» نیز می نویسد که مقامات اردنی به نگهبان مجرم اجازه خروج نداده اند.

کانال دوم می گوید که دلیل نزاع بین نگهبانان و کارگران، عدم توافق بر سر پرداخت پول بوده است. این حادثه با نارضایتی های دنیای عرب- اسلام به خاطر اقدامات جدید امنیتی اسرائیل در اورشلیم که سومین محل مقدس مسلمانان به شمار می رود در ارتباط است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала