مصر بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه را افتتاح کرد

© Sputnik / Andrey Chapligin /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий с флагом Египта во время российско-египетских антитеррористических учений
Военнослужащий с флагом Египта во время российско-египетских антитеррористических учений - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر امروز شنبه بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه را در استان شمالی این کشور در حاشیه دریای مدیترانه افتتاح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون ملی مصر تصاویری از پایگاه نظامی را نشان داد که طی مراسمی در مقابل مهمانان خارجی پرچم مصر بالا می رود و سپس رژه دانشجویان دانشگاه های این کشور برای مهمانان آغاز می شود. پایگاه را به نام محمد نقیب نامگذاری کرده اند.

به گفته وزیر دفاع مصر، این پایگاه برای تقویت محافت از منطقه بوده و از نظر مساحت بعد از الکساندریه مقام دوم را دارد.

در این منطقه میادین بزرگ نفتی و بنادر دریایی مصر قرار گرفته اند.

در محدوده پایپاه که به جای شهرک نظامی الحمام ساخته شده بیش از یک هزار واحد ساختمانی از جمله سربازخانه، محل زندگی افسران، محل تمرین و غیره وجود دارد. انتظار می رود که بیش از 20 هزار سرباز واحدهای نظامی در این محدوده زندگی کنند.

تلویزیون فناوری های نظامی مستقر در پایگاه از جمله صدها تانک، هلی کوپتر، قایق های تند رو، سیستم دفاع ضد موشکی را به نمایش گذاشت. علاوه بر این، وزیر دفاع خبر از افتتاح یک پایگاه دیگر در منطقه شهر سیدی برانی در نزدیکی مناطق ناآرام لبنان داد. این پایگاه مسئولیت حفاظت از مرزها و ممانعت از ورود تروریست ها، قاچاقچیان اسلحه و مواد مخدر و همچنین ورود مهاجرین غیرقانونی را برعهده دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала