نگرانی آمریکا از هدف قرار گرفتن نیروهایش در عراق توسط سپاه پاسداران

اشتراک
معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نسبت به امکان حمله نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به نیروهای ارتش این کشور در عراق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، "پل سیلوا" ژنرال آمریکایی و معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی طی حضور اعضای کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا با اشاره به پیامدهای قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا گفت: از احتمال حمله نیروهای سپاه به سربازان آمریکایی در عراق نگران هستیم.
وی به نمایندگان سنای آمریکا گفت: من با شما موافقم امروز در روزنامه‌ها خواندم که سپاه قدس اعلام کرده است که اگر آمریکا سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد نیروهای ارتش آمریکا در عراق را هدف قرار خواهد داد.
سیلوا افزود: ما باید در اوج آمادگی باشیم اما من فکر می‌کنم ما نباید اجازه دهیم این تهدیدها مانع اقدام علیه سپاه قدس شود.
معاون ستاد ارتش آمریکا خواستار عدم عقب نشینی آمریکا علی رغم وجود تهدیدات سپاه شد.
طی روزهای گذشته سرلشکر محمد باقری رئس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته بود "هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه را ریسک بزرگ برای آمریکایی‌ها، پایگاه‌ها و نیروهای آنها در منطقه" دانست.
وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه 27 تیرماه، اعلام کرد که 18 فرد و گروه را به دلیل حمایت آنها از برنامه موشکی ایران در لیست تحریم قرار داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала