کشف کتیبه های نسل اول مسلمانان در مصر

© Sputnik / Aleksandr Gal'perin /  مراجعه به بانک تصاویر Посетитель на выставке "Нефертари и Долина Цариц из Египетского музея в Турине"
Посетитель на выставке Нефертари и Долина Цариц из Египетского музея в Турине - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، باستانشناسان غار منحصربفردی را در منطقه دریای سرخ کشف کرده اند که نسل اول مسلمانان مصر یادبودهایی در آن به جا گذاشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از نوشته های حک شده روی دیوارهای این غار به اواخر قرن هفتم و اوایل قرن هشت برمی گردد. به گفته دانشمندان، در این غار زائرانی که از مصر به سمت مکه یا اورشلیم می گریخته اند، مدتی را پناه می گرفتند.

به گفته محمد تونی باستان شناس موزه آثار باستانی اسلامی و قبطی، کتیبه های به جا مانده در ورودی غار را می توان به دو گروه تقسیم بندی کرد. گروه اول کتیبه هایی که در آن نوشته شده «لا اله الا الله» و گروه دوم کتیبه هایی که شامل ادعیه می شوند: «خداوند بنده عاجز خود یوسف بن حاتم الشاطی را همراه با خانواده اش در سال 744 برگرداند. خداوند رحمت خود را شامل حال او، والدینش و همه مسلمانان کند.

در حالح اضر وزارت امور باستانشناسی مصر در  حال برنامه ریزی برای اضافه کردن این منطقه به فهرست جاذبه های گردشگری کشور است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала