برنامه های محرمانه امارات و نتانیاهو برای ایران

© REUTERS / Amir Cohenپیام توییتری نتانیاهو برای ظریف
پیام توییتری نتانیاهو برای ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه هاآترص اسرائیل پرده از دیدار مخفیانه وزیر امور خارجه امارات با نتانیاهو برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، هاآرتص نوشت که این دیدار مخفیانه در 28 ماه سپتامبر سال 2012 و در محل هتل اقامت نتانیاهو در نیویورک برگزار شده است.

دو دیپلمات ارشد غربی که نامشان ذکر نشده گفته اند که موضوع دیدار دو دیپلمات اماراتی و اسرائیلی، برنامه هسته ای ایران بوده است.

لازم به ذکر است که وزیر امور خارجه امارات پس از چندین بار دریافت تقاضا از سوی نتانیاهو برای انجام این دیدار، پاسخ مثبت خود را اعلام کرده اما تاکید کرد تا زمانی که پیشرفتی در مذاکرات سازش با فلسطینیان حاصل نشود، روابط امارات با اسرائیل گرم نخواهد شد.

در این دیدار یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن، یاکوو امیدرور مشاور امنیت ملی و یوهانان لاکر دستیار نظامی نتانیاهو حضور داشتند و محول اصلی مذاکرات مسایل هسته ای ایران و پس از آن موضوع فلسطین بوده است. وزیر امور خارجه امارات در این دیدار که یک روز پس از سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل و خط و نشان کشیدن برای ایران انجام شد، سخنرانی نتانیاهو را تحسین کرده و سپس دو طرف برسر موارد بسیاری پیرامون مسائل هسته ای ایران به توافق رسیدند.بن زاید همچنین حمایت کشورش را از طرح سازش اتحادیه عرب درخصوص مسائل فلسطین اعلام کرده و ضمن ابراز تمایل به برقراری روابط امارات و اسرائیل اما آن را تا زمانی که پیشرفتی در روند صلح ایجاد نشود به ویژه به صورت علنی غیرممکن دانسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала