لاوروف: پایگاه های امریکایی در سوریه مبنای قانونی ندارد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف : ما را به پاکسازی قومی در حلب متهم می کنند
لاوروف : ما را به پاکسازی قومی در حلب متهم می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف اظهار کرد که وجود پایگاه های نظامی امریکا در سوریه مبنای قانونی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری روز جمعه اظهار کرد که پایگاه های نظامی امریکا در سوریه غیرقانونی هستند. پیشتر مایک پمپئی مدیر سازمان سیا در جلسه امنیت در کولورادو گفته بود که دلیل اصلی حضور روسیه در سوریه، ایجاد مزاحمت برای امریکا است. وی همچنین تاکید کرد که سندی برای اثبات تلاش های روسیه در جهت پیروزی بر داعش وجود ندارد.

لاوروف در ادامه می گوید: «من همان زمان شنیدم که حتی امریکا ده پایگاه نظامی در سوریه دارد، با این اوصاف آقای پمپئی دنبال همان چیزی است که ما هستیم، فقط ابعاد آن بسیار بزرگتر است.

یکی از تفاوت های اصلی ما این است که دو پایگاه روسیه بر مبنای توافقات بین دولتی ایجاد شده و وظیفه آنها کمک به مقابله با تروریسمی است که تعداد نیروهایش هنوز کم نیست. ایالات متحده امریکا به هر صورت پایگاه های خود را معرفی رسمی نمی کند و این پایگاه ها مبنای قانونی ندارند که این مساله هم برای همه روشن است».

روسیه به درخواست دولت قانونی سوریه به مواضع گروهک تروریستی داعش در سوریه حملاتی را انجام داده است. امریکا و متحدینش نیز عملیات مشترکی را در سوریه انجام می دهند، اما از سوی مقامات سوریه اجازه ندارند.

 

ایالات متحده امریکا و روسیه کانال های ارتباطی در سوریه دارند که هدف آن پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار احتمالی در حین عملیات نظانی در سوریه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала