رکورد دونده ایتالیایی در کویر لوت ایران ثبت شد + عکس

© AFP 2023 / ATTA KENAREرکورد دونده ایتالیایی در کویر لوت ایران + عکس
رکورد دونده ایتالیایی در کویر لوت ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بزرگترین ماراتون در داغ ترین نقطه جهان یعنی در کویر لوت برگزار شد. آیا رکورد دونده ایتالیایی در ایران، در کتاب گینس به ثبت می رسد.

ماجرای داغ ترین ماراتون دنیا در ایران - اسپوتنیک ایران
ماجرای داغ ترین ماراتون دنیا در ایران
پائولو ونتورینی دونده مشهور ایتالیایی برای ماراتون به ایران سفر نمود. روز گذشته او 75 کیلومتر در گرم ترین نقطه زمین یعنی کویر لوت دوید.
پائولو ونتورینی در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک از ماراتون در گرم ترین نقطه زمین در ایران (کویر لوت) می گوید. پیش از این در خبرها آمده بود که وی با ماراتن در گرم ترین روز سال در داغ ترین نقطه جهان قصد ثبت کردن رکورد خود در کتاب رکوردهای گینس را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، دونده معروف ایتالیایی برای به چالش کشیدن خود این بار ایران، دشت لوت و منطقه گندم بریان را انتخاب کرد. داغ ترین نقطه جهان در گرم ترین روز سال یعنی 20 ژوئن 2017، پائولو ونتورینی را به همراه تیم تخصصی پزشکی اش به ایران کشاند.

پائولو ونتورینی، در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص مسابقه در گرمترین نقطه جهان گفت: "من 75 کیلومتر را دویدم، که این مسافت بیشتر از انتظار پیش از سفر من بود. در کویر لوت، درجه حرارت حدود 48 درجه بود، اما به علت باد شدید، بدن من درجه گرمای 65-70 درجه را احساس می کرد. گرمای بسیار طاقت فرسایی بود. من در مناطق مختلف کویر لوت دویدم. من در منطقه گندم بریان به عنوان گرم ترین نقطه جهان حدود 5 کیلومتر دویدم. ماراتون من نقطه شروع و پایانی نداشت".

وی ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران در پایان افزود: "روز قبل از سفر من به همراه تیم ایران، از برج و باروهای کرمان و دیدنی های این شهر دیدن کردیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала