ایران و گروهک داعش به عنوان دشمنان امریکا معرفی شدند

اشتراک
رییس سازمان سیای امریکا اعلام کرد که تغییر اساسی در رویکرد امریکا نسبت به ایران رخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا در نشست موسسه اسپن گفت: وقتی بازنگری در سیاست‌ها به پایان برسد، "تغییری اساسی" در رویکرد آمریکا نسبت به ایران را شاهد خواهیم بود.در خبری دیگر به نقل از خبرنگار سی‌ان‌ان در توئیتر، مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا در این نشست از ایران و گروه تکفیری — صهیونیستی داعش به عنوان دشمنان آمریکا در سوریه نام برد.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) همچنین تاکید کرد که روسیه با حضور خود در سوریه در امور امریکا دخالت می کند و قصد بوجود آوردن مشکل برای امریکا را دارد.

وی همچنین اظهار کرد: «من تصور می کنم که روس ها هر کجا بتوانند سعی می کنند زندگی را برای ما سخت تر کنند».

وی در ادامه توضیح داد که ادامه حیات سوریه با حضور رییس جمهوری به نام بشار اسد دشوار است و او «بازیچه دست» ایرانی ها می باشد که هم اکنون نیز پایگاه قابل توجهی در سوریه دارند.

پمپئو در ادامه از توافق هسته ای دولت اوباما با ایران انتقاد کرد. دولت ترامپ اخیرا تایید کرد که ایران به تعهداتش بر اساس این توافق عمل کرده است اما هشدار داد این کشور به علت نقض «روح توافق» با پیامدهایی مواجه می شود؛ که اشاره به اقدام ایران در دنبال کردن برنامه موشک بالستیک داشت.

وی گفت: وقتی بحث تبعیت ایران از توافق به میان می آید، باید گفت ایران «مستاجر بدی» است. او شکل تبعیت ایران را به مستاجری تشبیه کرد که اجاره خود را نمی دهد تا زمانی که مالک آن را مطالبه می کند و بعد او چک بدی را برای مالک می فرستد.او گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با کشورهای حوزه خلیج(فارس) و اسرائیل، سرگرم همکاری برای یافتن راهی مشترک به منظور مقابله با ستیزه جویی ایران در منطقه است.

وی افزود: آنچه تاثیر نخواهد داشت، تلاش برای امتیاز دادن به تهران به منظور تبعیت از توافق یا واداشتن آن به اینکار است.پمپئو گفت: «زمانی که راهبرد ما به اجرا درآید، من اطمینان دارم، شما شاهد تغییری اساسی در سیاست (ما) خواهید بود.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала