گزارش و تحلیل

چرا باید کتاب بخوانیم؟ +ویدئو

© REUTERS / Joshua Robertsچرا باید کتاب بخوانیم؟ +ویدئو
چرا باید کتاب بخوانیم؟ +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توجه به تبلیغ رسانه های برای بالا بردن سرانه مطالعه، برای بسیاری از افراد سوال است که اصولا چرا باید کتاب خواند؟

به گزارش اسپوتنیک، فواید خواندن کتاب مدتهاست که در غالب تصاویر، اخبار، ویدئو و غیره به همه مردم توصیه می شود و یکی از همین کلیپ ها مدتی است که طرفداران بسیاری پیدا کرده و به کرات در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر شده است.

#brightside #video

Публикация от Bright Side (@brightgram) Июл 17 2017 в 3:01 PDT

یکی از دلایلی که بر روی خواندن کتاب تاکید شده است، بروز ایده های جدید به ذهن و افزایش قدرت خلاقیت در انسان می باشد. با خواندن کتاب قدرت رویا پردازی و تصور ذهن بیشتر شده و می تواند ایده های جدیدی را به ذهن وارد کند. خواندن کتاب بر میزان استرس افراد نیز تاثیر گذاشته و منجر به کاهش بسیار زیاد آن می شود.
افراد با کتاب خواندن می توانند به افزایش حافظه و قدرت فکر کردن خود بیافزایند که نکته بسیار قابل توجهی است. در حقیقت خواندن کتاب نوعی ورزش دادن ذهن می باشد تا بتواند به کار اصلی خود که فکر کردن است، با قدرت هر چه بیشتر بپردازد.
با نگاهی به شخصیت های بزرگ و کسانی که مطالعه بیشتری دارند متوجه خواهیم شد که داشتن پایگاه داده غنی از کلمات و استفاده به موقع آن از دیگر فواید کتاب خواندن است.

کتابخانه هایی با کتاب های زنده +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
کتابخانه هایی با کتاب های زنده +عکس،ویدئو

کتاب درمان بی خوابی است. کسانی که از بی خوابی رنج می برند، می توانند به جای استفاده از قرص های متعدد، با خواندن کتاب بی خوابی خود را درمان کنند‌‌.
از فواید بسیار مهم کتاب خواندن می توان به خوشحال بودن اشاره کرد. کتاب منجر به ایجاد شادی و خوشحالی در زندگی می شود و روحیه شوخ طبعی افراد را نیز تقویت می کند.
بسیاری از کاربران از این کلیپ استقبال کرده و عنوان کردند که به علت پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ایران، باید افراد بیشتر به سمت کتاب خواندن تشویق شوند تا بتوانند با کیفیت بهتری زندگی خود را اداره و مدیریت کنند.


اکنون با پیشرفت فن آوری می توان ده ها هزار کتاب را در یک کتابچه الکترونیکی با خود حمل کرد و نگران وزن و حجم کتاب ها نبود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала