حمله سایبری به قطر کار امارات بود

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Строящиеся небоскребы в столице Катара Дохе
Строящиеся небоскребы в столице Катара Дохе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمله سایبری به آژانس خبری قطر که به بحران در منطقه انجامید، توسط امارات متحده عربی سازماندهی شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع امنیتی امریکا می نویسد که حمله سایبری به آژانس خبری قطر که به بحران در منطقه انجامید، توسط امارات متحده عربی سازماندهی شده بود.

اختلافات بین قطر و همسایگانش در منطقه یک هفته بعد از اجلاس کشورهای حاشیه خلیج فارس و امریکا در ریاض رخ داد. شروع بحران زمانی بود که آژانس خبری قطر صحبت های امیر قطر را در حمایت از ارتباطات با ایران منتشر کرد. به گفته این روزنامه امریکایی، نمایندگان ادارات جاسوسی امریکا با تحلیل اطلاعات جمع آوری شده در هفته گذشته تایید کردند که مسئولین بلندپایه دولت امارات متحده عربی روز 23 مه برنامه حمله سایبری و نحوه اجرای آن را به بحث گذاشته اند.

این حمله روز 24 مه انجام گرفت. با این حال مشخص نیست که در خود امارات این برنامه را به اجرا درآوردند یا از کشور دیگری درخواست کردند. پیشتر محمد بن عبدالرحمن التنی وزیر امور خارجه قطر گفته بود که برخی کشورهای خاورمیانه با این حمله سایبری در ارتباط هستند، اما نام این کشورها را نیاورده بود.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر اوایل ماه ژوئن ارتباطات دیپلماتیک و خطوط تردد با قطر را قطع کرده، این کشور رابه حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی سایر کشورها متهم کردند. کمی بعد چند کشور دیگر نیز به این تحریم ها پیوستند. کویت در این میان نقش میانجی برای حل بحران را ایفا می کرد.

کمی بعد کشورهای عربی اولتیماتومی را به قر داده و از این کشور خواستند ظرف 10 با شرایط کشورهای همسایه موافقت کند. این ضرب العجل شامل 13 شرط از جمله قطع روابط دیپلماتیک و نظامی با ایران، بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، قطع حمایت مالی از سازمان های تروریستی، عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی ، حمایت از فعالیت اپوزیسیون و همچنین بستن کانال تلویزیونی ماهواره ای «الجزیره» بود.

قطر اتهامات وارده ازسوی کشورهای همسایه را رد کرده و گفت که شروط تعیین شده غیرواقعی هستند و نمی تواند آنها را اجرا کند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала