رضایت دبیر کل سازمان ملل از چگونگی اجرای برجام

© AFP 2023 / Kena Betancurدبیر کل سازمان ملل به روحانی تبریک گفت
دبیر کل سازمان ملل به روحانی تبریک گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحداز چگونگی اجرای برجام راضی بوده و امضا کنندگان آنرا به ادامه کار شرافتمندانه برای سودمند کردن ان برای همه فرا می خواند.

به گزارش اسپوتنیک، گوتریش در بیانیه کتبی خود به مناسبت دومین سالگرد امضای برجام این توافقنامه جامع را دستاورد بزرگی در زمینه منع گسترش هسته ای نامید و گفت مطمئن استمه برجام"بهترین روش برای تضمین ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران و تحقق علایق ملت ایران است".
دبیر کل سازمان ملل از ایران به خاطر اجرای تعهدات خود تحسین کرد و خاطرنشان ساخت گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای این امر را ثابت می کند.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه سال 2015 در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید. طبق این توافق ایران ذخایر اورانیوم با غنای متوسط خودش را به فروش رسانده و ذخیره‌سازی اورانیوم با غنای کم را تا ۹۸ درصد را قطع کرده و تعداد سانتریفیوژهایش را حدود دوسوم کاهش می‌دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала