لغو تحریم های قطر محال است

© AFP 2023 / Ashraf Shazlyلغو تحریم های قطر محال است
لغو تحریم های قطر محال است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای عربی قصد رفع تحریم ها علیه قطر را ندارند، تا زمانیکه قطر به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر تا زمانیکه قطر به خواسته های آنها عمل نکند، همچنان به تحریم ها علیه دوحه ادامه خواهند داد.

در بیانیه مشترک این 4 کشور عربی آمده است: "اقدامات صورت گرفته علیه قطر ادامه خواهد داد تا دوحه به طور کامل مطالبات ما را محقق نسازد".

این کشورهای حاشیه خلیج فارس بار دیگر قطر را به "حمایتاز تروریسم و ​​گسترش افراط گرایی" متهم نمودند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر اشاره کرد که انعقاد تفاهم نامه بین دوحه و واشنگتن در مبارزه با تامین مالی تروریسم کافی نیست.  کشورهای عربی خواستار نظارت بر فعالیت های قطر هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است: "ما نیاز به ایجاد یک سیستم نظارتی به منظور تحلیل جدیت قطر در انجام تعهدات اش هستیم. ما به طور جدی پی گیر قطر در برخورد با تامین مالی تروریست ها و حمایت مالی از آنها هستیم".

پیش از این، ایالات متحده و قطر در جریان بازدید رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا، توافق نامه ای در خصوص مبارزه قطر با تامین مالی تروریست ها امضا نمودند.

شایان ذکر است، در تاریخ 5 ژوئن، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود با قطر را به اتهام حمایت دوحه از تروریسم قطع نمودند. سپس مقامات لیبی، یمن، مالدیو، موریس و کومور به این تحریم ها علیه قطر ملحق شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала