عربستان: اسناد حمایت قطر از تروریسم را به غربی ها داده ایم

© AP Photo / Pool/Brendan Smialowskiعربستان: اسناد حمایت قطر از تروریسم را به غربی ها داده ایم
عربستان: اسناد حمایت قطر از تروریسم را به غربی ها داده ایم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر فرهنگ و رسانه عربستان سعودی، قطر را متهم به "خرابکاری" در منطقه نموده است. عربستان می گوید، اسناد مربوط به حمایت دوحه از تروریسم را در اختیار غرب قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه العربیه می نویسد که عواد العواد، وزیر فرهنگ عربستان سعودی، اعلام کرد این کشور اطلاعات مربوط به حمایت قطر از گروه‌های تروریستی را در اختیار کشورهای غربی قرار داده است.

این مقام آل سعودی، در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی چنین اظهار نموده است: "ریاض اطلاعاتی را که غرب به آگاهی از آن‌ها نیاز داشت، در اختیار آن قرار داده است و مدارک بیشتری هم ارائه خواهد کرد".

عواد العواد در ادامه افزود: "باید فشارهای بیشتری بر قطر اعمال شود. عربستان برای اصلاح اشتباه ریشه‌دار سران قطر تلاش می‌کند؛ زیرا نقش این کشور در خرابکاری و همدستی با گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش، باعث ایجاد فضای منفی شده است.

العواد در پایان گفت: "این شرایط تهدیدی برای منطقه است".

شایان ذکر است در تاریخ 5 ژوئن، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک  خود با قطر را قطع نمودند. این کشورهای عربی دوحه را متهم به حمایت از تروریسم نموده اند. چند روز بعد مقامات لیبی، یمن، مالدیو، موریس و کومور به این تحریم ها علیه دوحه ملحق شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала