ضرب ‌الاجل قطر به کشورهای عربی

© AFP 2023 / Karim Jaafarضرب ‌الاجل قطر به کشورهای عربی
ضرب ‌الاجل قطر به کشورهای عربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اين بار، قطر براي کشورهاي عربي تحریم کننده شرط گذاشته است. دوحه، شرایط خود برای بقا در شورای همکاری خلیج فارس را اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر خارجه قطر، در پیامی به دبیرکل شورای همکاری خلیج‌ فارس، به چهار کشور عربی تحریم‌کننده دوحه سه روز برای رفع محاصره مهلت داده است.

خبرگزاری الشرق الاوسط گزارش داده است که وزیر خارجه قطر در این نامه اعلام داشته است:«کشورش به قوانین و منشورهای بین‌المللی و از جمله مبارزه با تروریسم و پشتیبانی از آن پایبند است. درخواست‌های (کشورهای) تحریم‌کننده با قوانین بین‌المللی در تضاد است. این امر مداخله در امور داخلی محسوب می‌شود که ما مذاکره درباره آن را رد می‌کنیم.»

الشرق الاوسط افزود، وزیر خارجه قطر گفته است: «همانگونه که گفتیم ما قیمومیت هر کشوری بر دولت و ملت قطر را کاملا رد می‌کنیم. بارها تکرار کرده‌ایم که باب گفت‌وگو باز است. ولی کشورهای تحریم‌کننده قطر با اتخاذ تدابیر غلط، از این شورا برای بلند پروازی‌ های خود در منطقه و جهان سوء‌استفاده می‌کنند. چگونه یک کشور عربی خلیج‌فارس جایگاه دیگر کشورهای عربی خلیج‌فارس را تعیین می‌کند.»

طبق این گزارش، وزیر خارجه قطر در این نامه افزوده است: «دولت قطر به کشورهای عربی تحریم‌کننده سه روز از تاریخ ارسال این نامه، برای شکستن محاصره قطر و جبران خسارت‌های وارده بر قطر و ملت آن فرصت می‌دهد".

شایان ذکر است، از تاریخ 5 ژوئن ارتباط برخی کشورهای عربی با قطر، به علت حمایت دوحه از تروریسم قطع شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала