کودتا در عربستان زیاد هم آرام نبود

© REUTERS / Fayez Nureldine کودتا در عربستان زیاد هم آرام نبود
کودتا در عربستان زیاد هم آرام نبود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولیعهد سابق عربستان ممنوع الخروج شده است. مقامات صعودی این خبر را تکذیب کردند. اما واقعیت چیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، تکذیب مقامات صعودی در خصوص خبر چاپ شده در روزنامه تایمز در خصوص حبس خانگی و ممنوع الخروج شدن محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان شک برانگیز است.

روزنامه عربی رأی الیوم نوشت: "ممنوعیت خروج محمد بن نایف نشان می دهد انتقال قدرت آن طور که رسانه های رسمی عربستان نشان دادند به آرامی نبوده است. شخصی که سالها به عنوان وزیر کشور، مسئولیت امنیت این کشور را بر عهده داشته، اکنون می تواند خطری هر چند نسبی برای امنیت و آرامش عربستان باشد".

روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا به نقل از 4 مقام کنونی و سابق آمریکا می نویسد: شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد سابق و برکنار شده عربستان و اعضای خانواده اش در قصر خود در جده در بازداشت خانگی به سر می برند و ممنوع السفر شده اند…. تصاویر نشان داده شده از انتقال قدرت نشان می دهد که محمد بن نایف اصلا راضی به نظر نمی رسید. ایشان پس از انتقال قدرت تاکنون در هیچ مکان عمومی و یا خصوصی مشاهده نشده است.

از سوی دیگر، نیویورک تایمز می نویسد: محافظان مورد اعتماد "بن نایف" جابجا شده اند. محمد بن نایف پس از بازگشت به قصرش، متوجه شد که محافظان وفادار به وی تغییر کرده اند، این امر به معنای جلوگیری از خروج وی از قصر است.

به نوشته رأی الیوم، شاهزاده بن نایف فردی است که به علت موفقیت در نابودی شبکه القاعده و اکثر گروهکهای وابسته به آن در فاصله سال های 2003 تا 2006 از حمایت آمریکا برخوردار بود.

رای الیوم ادامه داد: بازداشت خانگی بن نایف امری آشکار است. بن سلمان فقط ولیعهد نیست، بلکه هر لحظه ممکن است تاجگذاری کند و همه اختیارات امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی را به دست بگیرد که این امر خطر ناک است.

 


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала