بازتاب افتتاح نخستین مسجد لیبرال در آلمان و اقمه نماز مختلط و بدون حجاب +عکس،ویدئو

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyبازتاب افتاح نخستین مسجد لیبرال در آلمان و اقمه نماز مختلط و بدون حجاب +عکس،ویدئو
بازتاب افتاح نخستین مسجد لیبرال در آلمان و اقمه نماز مختلط و بدون حجاب +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار خبر افتتاح نخستین مسجد لیبرال در شهر برلین بازتاب گسترده ای در میان کاربران دربر داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از انتشار خبر افتتاح مسجد لیبرال در آلمان، کلیپ و تصاویر بسیاری از آن در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و دست به دست میچرخد. در تصاویر مربوط به این مسجد می توان مشاهده نمود که در آن مردان در کنار زنان می تواتنند به عبادت مشغول شوند و اجباری برای رعایت حجاب از سوی بانوان در کار نیست. انتشار این خبر بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است.


در این مسجد در شهر "برلین"، اجباری به رعایت حجاب نیست و زن و مرد با حجاب و یا بی حجاب در صفوف نماز کنار هم ایستاده و به امام جماعتی یک خانم در کنار هم مشغول به خواندن نماز می شوند.
این کلیپ توسط بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته شده است.
بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی معتقدند که موسس این مسجد، پای فراتر از قوانین و اعتقادات بنیادی مسلمانان گذاشته و از قوانین خودساخته تبعیت می کند.

همچنین در خبرهای مربوط به این مسجد گفته می شود که مسلمانان اعم از همجنسگرا، سکولار، شیعه و سنی و زنان بدون پوشش اسلامی می توانند در مسجد ابن رشد گوته عبادت کنند که این موضوع نیز خشم بسیاری از کاربران مسلمان در سراسر دنیا را در بر داشته است.
به گفته برخی کاربران، همانطور که در همه ادیان قوانین و مقرراتی وجود دارد، در دین اسلام نیز قوانینی وجود دارد که باید در مکان های مذهبی مانند مسجد نیز رعایت شود.
بعضی از کاربران نیز معتقدند که اساس لیبرالیسم با مسئله توحید که اساس باور مسلمانان می باشد، مشکل دارند بنابراین شاید آنان جزو مسلمانان بشمار نیایند.
کاریری می نویسد حتی در کلیساهای مسیحیان هم زنان باید با حجاب وارد شوند و ساخت چنین مسجدی برای مسلمانان به نوعی بی احترامی به اسلام است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала