محتوای نامه ی سیاستمداران برجسته به پوتین و ترامپ

© Sputnik / Michael Klimentyevمحتوای نامه ی سیاستمداران برجسته به پوتین و ترامپ
محتوای نامه ی سیاستمداران برجسته به پوتین و ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامه ای از طرف چهارسیاستمدار برجسته ی روس، آمریکایی ، آلمانی و انگلیسی به روسای جمهور روسیه و آمریکا فرستاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، این نامه توسط «ایگور ایوانف» وزیر خارجه سابق روسیه، «دس برون» وزیر دفاع سابق انگلستان، «ولفگانگ ایشینگر» رئیس آلمانی کنفرانس امنیتی مونیخ و سناتور «سام نون» سیاستمدار سرشناس آمریکایی نوشته شده است.
در این نامه به افزایش بی سابقه ی شکاف و اختلاف بین روسیه و آمریکا از زمان جنگ سرد اشاره شده است که موجب افزایش بی اعتمادی بین دولت ها گردیده و برداشتن گامی هایی از سوی طرفین برای تامین امنیت مردمانی که در دو سوی اقیانوس اطلس زندگی می کنند تاکید می شود.
در این نامه اولین دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هامبورگ را فرصتی منحصر به فرد می دانند. این سیاست مداران نوشته اند که آمریکا، اروپا و روسیه باید با وجود اختلافات در زمینه حفظ منافع موجودیتی مشترک که کاهش تسلیحات هسته ای و دیگر تهدیدات نظامی و مقابله با تروریسم از مهمترین آنها است با همدیگر همکاری کنند.
اولین گام انتشار بیانیه ای مشترک از سوی روسای جمهور آمریکا و روسیه است که در آن تاکید شود که جنگ هسته ای هیچ برنده ای نخواهد داشت و هرگز نباید صورت بگیرد.
گام دوم این است که همکاری های نظامی روسیه و ناتو در قالب «گروه مدیریت بحران نظامی روسیه و ناتو» افزایش یافته تا از بروز اشتباهات فاجعه بار جلوگیری شود و موجب افزایش اعتماد شود.
گام سوم در این نامه این است که با یک ابتکار عمل مشترک همکاری طرفین برای جلوگیری از دستیابی گروه های تروریستی و داعش به مواد هسته ای و مواد رادیواکتیو جلوگیری شود.
در گام چهارم بر لزوم گفتگو برای دستیابی به یک تفاهم حداقل غیر رسمی در خصوص تهدیدات سایبری در زمینه دخالت در سیستم های استراتژیک هشدار و کنترل و فرماندهی هسته ای تاکید شده است.
در انتها خاطر نشان می شود که آمریکا، روسیه و اروپا در حال حاضر درگیر موضعات مختلفی هستند ولی هیچ یک از این موضوعات نباید مانع از توجه آنها برای همکاری در این زمینه ها برای کاهش تهدیدات شوند. گام های که در این نامه معرفی شده است شروع خوبی هستند که امیدواریم در نشست هامبورگ کلید بخورند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала