خبرگزاری رسمی کره شمالی ترامپ را هم تراز هیتلر دانست

© Sputnik / Andrey OlfertПарад, приуроченный к 105-й годовщине со дня рождения основателя северокорейского государства Ким Ир Сена, в Пхеньяне
Парад, приуроченный к 105-й годовщине со дня рождения основателя северокорейского государства Ким Ир Сена, в Пхеньяне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری رسمی کره شمالی، رئیس‌جمهور آمریکا را با «آدولف هیتلر» مقایسه و اعلام کرد هدف اصلی این کشور سلطه بر جهان با ابزار نظامی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز سه‌شنبه، کمی پیش از دیدار «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، از واشنگتن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را با «آدولف هیتلر» مقایسه کرد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی در مقاله‌ای با محکوم کردن شعار «اول آمریکا» که ترامپ در سخنرانی مراسم تحلیف خود در ماه ژانویه مطرح کرد، نوشت سیاست رئیس‌جمهور آمریکا نوعی از «نازیسم قرن بیست و یکم» است.
این خبرگزاری خاطر نشان کرد: «اصل اول آمریکا هدفش سلطه جهانی از طریق ابزار نظامی است همانند مفهوم اشغال جهانی هیتلر که همین هدف را دنبال می‌کرد.»
خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: «ترامپ سیاست دیکتاتوری هیتلر را دنبال می‌کند که هدفش تقسیم جهان به دو دسته است، «دوستان و دشمنان» تا بدین وسیله «حذف» دسته دوم را توجیه کند.»
خبرگزاری رسمی کره شمالی، واشنگتن را به جلوگیری از تحویل کالاهای پزشکی به کره شمالی متهم کرد و آن را «اقدامی غیرانسانی و مغایر با اخلاق که یک درجه بالا‌تر از محاصره لنینگراد از سوی هیتلر است» توصیف کرد.
کره شمالی به استفاده از زبانی پرنیش و کنایه برای انتقاد از دشمنانش عادت دارد، اما مقایسه با آدولف هیتلر به ندرت اتفاق افتاده است.
پیونگ‌یانگ پنجشنبه نیز در فضایی متشنج ناشی از مرگ اوتو وارمبیر دانشجوی آمریکایی زندانی در کره شمالی که در حالت کما به آمریکا بازگردانده شد، ترامپ را «بیمار روانی» توصیف کرد.
دولت ترامپ در اقدامی مداخله‌جوبانه روی تشدید تحریم‌های بین‌المللی موجود بر ضد کره شمالی به منظور تلاش برای مجبور کردن این کشور به دست برداشتن از برنامه‌های هسته‌ای و بالستیکی خود کار می‌کند.
محاصره سن پترزبورگ کنونی از سوی ارتش آلمان نازی در فاصله سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۴ نزدیک به ۹۰۰ روز ادامه داشت و در مجموع بیش از دو میلیون کشته بر جا گذاشت.
کره شمالی که تلاش می‌کند به موشک‌های قاره‌پیما مجهز شود، قرار است این هفته در کانون بحث‌ها در نخستین نشست سران آمریکا و کره جنوبی مطرح شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала