دعوت رهبر ایران از دنیای اسلام برای حمایت یمن

© AFP 2023 / Iranian Supreme Leader's Websiteآیت الله خامنه ای از ضرورت افزایش بنیه رزمی ارتش ایران سخن گفت
آیت الله خامنه ای از ضرورت افزایش بنیه رزمی ارتش ایران سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران از دنیای اسلام خواست که به حمایت از مردم یمن برخیزند.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر ایران روز دوشنبه در نماز عید فطر بحران یمن و شرایط حول بحرین را زخم های اصلی بر پیکره اسلام عنوان کرده و گفت: «دنیای اسلام باید موضع روشنی در دفاع از مردم یمن اتخاذ کرده و تهاجمی که حتی در ماه رمضان به این مردم صورت گرفته را محکوم کنند. وضعیت بحرین نیز به همین صورت است. ایران در این رابطه موضع روشنی دارد، از همه کشورهای دنیای اسلام بویژه روحانیون و روشنفکران می خواهیم که همچون ما عمل کنند».

بخش اعظم سخنان آقای خامنه ای در نماز عید فطر به مسایل سیاست داخلی ایران اختصاص یافت. رهبر جمهوری اسلامی انتخابات ریاست جمهوری در روز 19 مه را رویدادی مهم عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد که به زودی کابینه جدید دولت تشکیل شود. وی عملیات اخیر سپاه پاسداران ایران و حمله موشکی به مواضع گروهک تروریستی «داعش» در سوریه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

از ماه اوت 2014 در یمن تقابل بین نیروهای دولتی و شورشیان هوثیتی ادامه دارد. این درگیری ها از ماه مارس 2015 با حضور نیروهای ائتلافی به سرکردگی عربستان سعودی شدت یافت.

بحرین طی چند سال گذشته دچار بحران شدید در سیاست داخلی بوده که نتیجه اختلافات بین حزب اقلیت حاکم سنی با جمعیت غالب شیعه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала