نیروی هوایی ناتو پرواز بر فراز سوریه را پس از هشدار روسیه متوقف کرد

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر نیروی هوایی ناتو پرواز بر فراز سوریه را پس از هشدار روسیه متوقف کرد
نیروی هوایی ناتو پرواز بر فراز سوریه را پس از هشدار روسیه متوقف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهدید روسیه کارگر افتاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «ار.ت.ال» آلمان،ژنرال فردریخ وانسین فرمانده نیروی هوایی بلژیک اطلاع داد که نیروی هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا از 20 ژوئن پروازها در غرب رودخانه فرات در سوریه را متوقف کرد. در روزهای 20 و 21 ژوئن، هواپیماها در آنجا پرواز نکردند. ژنرال گفت که نمی تواند اطلاعات در باره پروازهای روز 22 ژوئن را فاش سازد. وانسین متذکر شد که خلبانان بلژیکی بر خلاف استرالیایی ها، از پرواز در آسمان سوریه خودداری نمی ورزند اما احتیاط زیادی بخرج می دهند زیرا سیستم های پدافند هوایی روسیه برای آنها خطر جدی است.

وی گفت: روس ها از رادار ها و موشک های بسیار خوبی برخوردارند، از اینرو قبل از هر پرواز به ارزیابی دقیق خطرات می پردازیم».

شایان ذکر است که 19 ماه ژوئن وزارت دفاع روسیه هشدار داد که در محل فعالیت نیروی هوایی روسیه در سوریه-غرب رودخانه فرات-هر نوع وسیله پرنده ای می تواند هدف سیستم های زمینی و هوایی پدافند هوایی قرار بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала