استقبال اسرائیل از ولیعهدی "محمد بن سلمان"

© wikipedia / Sent via OTRSاستقبال اسرائیل از ولیعهدی "محمد بن سلمان"
استقبال اسرائیل از ولیعهدی محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه اسرائیلی نوشت که این کشور از انتخاب "محمد بن سلمان" به عنوان ولیعهد عربستان استقبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، این نشریه نوشت؛ این پسر (محمد بن سلمان) به علت مواضع قطعی اش درقبال ایران مژده ای خوب برای اسرائیل است، زیرا این مساله باعث شده که وی یک شریک راهبردی بسیار مهم برای این کشور باشد، ضمن اینکه وی دارای مواضعی ضد داعش، اخوان المسلمین وحزب الله لبنان نیز می باشد.
این روزنامه در ادامه به دیدارهای که گفته می شود میان افسران سعودی و اسرائیلی در اردن برگزار می شود، اشاره کرد و نوشت که این نشست ها، در اساس مستلزم موافقت پسر سلمان است که وزیر دفاع عربستان است.
به نوشته هاآرتص، یکی از این دیدارها در سال 2015 در ایلات و دیداری دیگردر حاشیه نشست سران عرب در اردن در ماه مارس گذشته برگزار شد و این مساله نشان دهنده دیدارهای منظم میان افسران سعودی و اسرائیلی درچارچوب اتاق جنگ مشترک اردن و عربستان و آمریکا با هدف هماهنگ کردن فعالیت های مشترک است.
این روزنامه همچنین این سوال را مطرح کرد که محمد بن سلمان تا کی می تواند روند صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها را به عنوان بخشی از برنامه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش ببرد و آیا می تواند که در روابط میان اسرائیل و عربستان تحولی ایجاد کند؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала