اتحادیه اروپا و ناتو تحریم های کریمه را ادامه می دهند

© AFP 2023 / Thierry CharlierПлощадь Люксембург в Брюсселе
Площадь Люксембург в Брюсселе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و اعضای ناتو در نشست لوکزامبورگ موضوع تعامل با ناتو، مبارزه با تروریسم و ادامه تحریم ها علیه کریمه را به بحث گذاشتند.

به گزارش اسپوتنیک، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ جمع شده اند تا با ناتو درباره مسایل روز از جمله تروریسم، همکاری با ناتو، راهکاری برای حل و فصل بحران حول قطر صحبت کرده و با همکارانشان از کشورهای عضو شراکت شرق دیدار نموده، بدون بحث و مناظره تحریم ها حول کریمه را برای یک سال بعد تمدید کنند.

تحریم های وضع شده علیه کریمه که روز 23 ژوئن به پایان می رسد، در همان ابتدای جلسه بدون بحث و بررسی تمدید شد. نمایندگان ویژه کشورهای اتحادیه اروپا روز 6 ژوئن توافق کردند که اقدامات محدود کننده ای به مدت 12 ماه بدون تغییر بکار بگیرند.

تحریم های کریمه از سال 2014 وضع شده و هر سال تمدید می شود، حال آنکه تدابیر محدودکننده اقتصادی و فردی معمولا برای شش ماه تنظیم می شوند. تاریخ اعمال تحریم ها اواخر ماه جولای سال جاری به پایان می رسد.

وزرای خارجه همچنین قصد دارند بدون بحث و مناظره بیانیه ای عمومی برای تصمیم دستگاه ریاست جمهوری امریکا و خودداری آن از انجام عهدنامه پاریس تهیه کنند.

انتظار می رود که حاضرین در این جلسه نارضایتی عمیق خود را از این تصمیم واشنگتن بیان کرده و از بیانیه سایر کشورها در حمایت از این عهدنامه نیز استقبال کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала