کمیسیون اقتصادی اوراسیا و ایران در یک قدمی منطقه آزاد تجاری

© Fotolia / Hellen SergeyevaГрузовые контейнеры в порту Одессы
Грузовые контейнеры в порту Одессы - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو هیات اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در حال تنظیم متن پیش نویس موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری هستند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اقتصادی اوراسیا اعلام کرد که طبق این سند، طرفین اصول بنیادین سازمان تجارت جهانی را رعایت کرد و شرایط برای تجارت بین اتحادیه گمرکسی کمیسیون اقتصادی اوراسیا و ایران به بهترین حالت می رسد.

در پیش نویس موافقتنامه ذکر شده است که تمامی هزینه های اخذ شده بابت امور گمرکی کالاهای وارداتی، نباید از قیمت اعلام شده برای خدمات گمرکی بالاتر برود. در عین حال هزینه های مذکور نباید در راستای حمایت غیرمستقیم کالای وطنی یا مشمول هزینه های اضافی برای صادرات و واردات باشد. این موضوع یکی از مهمترین مسایل طرح شده در سازمان تجارت جهانی بوده و تجارت بین کشورها را به شکل قابل پیشبینی درمی آورد.

در کمیسیون اقتصادی اوراسیا نیز گفته شده است که در آینده نزدیک هیات ها به مذاکرات خود برای آزادسازی دسترسی دوطرفه به بازار کالاها ادامه داده و روی تعرفه ها توافق خواهند کرد.

به گفته وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا، ورونیکا نیکیشنا، این مساله که ایران مسئولیت های خود را در تجارت دوجانبه به کار بگیرد و در صدد حمایت از کالاهایی که تعرفه های ترجیحی برنیاید، برای ما از ارزش زیادی برخوردار خواهد بود.

همه کشورهای عضو اتحادیه طبق مقررات سازمان تجارت جهانی کار می کنند، به همین خاطر از طرف هیات ایرانی، این مساله تخفیف یکجانبه محسوب می شود که علاقه مندی ایرانی را برای آزادسازی تجارت فی مابین نشان می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала