پوتین: خروج آمریکا از پیمان موشک های ضد بالستیک اشتباه استراتژیک واشینگتن است

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین : بعید نیست که ماموران اطلاعاتی آمریکا، قاتل کندی باشند
پوتین : بعید نیست که ماموران اطلاعاتی آمریکا، قاتل کندی باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد خروج آمریکا از پیمان موشک های ضد بالستیک، اشتباه استراتژیک واشینگتن است اما گفتگو درباره این موضوع باید ادامه یابد.

پوتین در مصاحبه با الیور استون ، کارگردان معروف سینمای آمریکا که بخش دوم آن از شبکه تلویزیونی "شو تایم" پخش شد، این مطلب را اعلام کرده و گفت:" روسیه به این اقدامات پاسخ مناسبی خواهد داد" و افزود:" این چیزی جز دور جدید مسابقه تسلیحاتی نیست اما پاسخ ما به مراتب کم هزینه تر خواهد بود". ضمنا رئیس جمهور روسیه خاطرنشان ساخت سیستم های روسی ثمربخش تر خواهند بود.
پوتین گفت بیل کلینتون و جرج دبلیو بوش، روسای جمهور سابق آمریکا با اشاره به تهدید موشکی ایران قصد خود برای خروج از پیمان سال 1972 درباره موشک های ضد بالستیک را اعلام کردند. رئیس جمهور روسیه اظعهارداشت به دنبال آن آمریکاییها از قبول پیشنهاد روس ها درباره همکاری در ایجاد سپر موشکی امتناع نمودند. پوتین خاطرنشان ساخت پس از آن "ما مجبور شدیم سمانه های ضربتی خود را تکامل دهیم".
پوتین متذکر شد روسیه در ماهیت امر با سامانه های سپر موشکی آمریکا و متحدانش محاصره شده که در اروپای شرقی و " در آب ، دریا و آلاسکا مستقر هستند".
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد " گفتگو با آمریکا درباره موضوع سپر موشکی باید ادامه یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала