سفیر امارات در آمریکا: پایگاه هوایی العدید مانع فشار بر قطر می شود

© REUTERS / Thomas Whiteسفیر امارات در آمریکا: پایگاه هوایی العدید مانع فشار بر قطر می شود
سفیر امارات در آمریکا: پایگاه هوایی العدید مانع فشار بر قطر می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا، وجود پایگاه نظامی "العدید" را به عنوان ابزار فشار سیاسی بر قطر عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا در روزنامه "هیل": "پایگاه هوایی العدید مانع فشار بر قطر می شود".  پایگاه هوایی "العدید" آمریکا در قطر شامل بیش از 11 هزار نیروی آمریکایی و سرباز ائتلاف ضد تروریستی می باشد.

العتبیه در ادامه افزود: "پایگاه هوایی العدید- ضامن سیاسی علیه وارد نمودن فشارهای بیشتر بر قطر می باشد. شاید کسی در کنگره به این نتیجه برسد که "ما باید این پایگاه را جا به جا کنیم".

سفیر امارات گفت: "اگر بخواهم صادقانه بگویم، به عقیده من وجود این پایگاه هوایی علت عدم برخورد و اقدام مناسب علیه قطر محسوب می گردد".

از سوی دیگر، در اوایل روز جمعه، سخنگوی پنتاگون اعلام نمود که تحریم قطر از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس به توقف عملیات از پایگاه هوایی العدید منجر نشده است، اما مانع برنامه ریزی بلند مدت عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش است".

شایان ذکر است، کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در 5 ژوئن، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده اند. قطر  به حمایت از تروریسم و ​​دخالت در امور داخلی دیگر کشورها متهم است. پس از آن، مالدیو، موریس، موریتانی نیز روابط سیاسی خود را با این کشور عربی قطع نمودند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала