نقش مثبت شبکه های اجتماعی در رمزگشایی سیگنال های موجودات سایر سیاره ها

© Photo / ESA/Hubble & NASAЯркая звезда TYC 3203-450-1, перекрывающая своим светом галактику NGC 7250
Яркая звезда TYC 3203-450-1, перекрывающая своим светом галактику NGC 7250 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رنه هلر دانشمند فیزیک نجومی یک پیام صوتی ساخته که پیام احتمالی از موجودات سایر سیارات را شبیه سازی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آلمانی احتمال می دهند که پیام های موجودات سایر کرات از طریق شبکه های اجتماعی به زمین برسد. در آزمایشی که رنه هلر دانشمندان فیزیک دان علم نجوم از انستیتوی تحقیقات مدار خورشیدی ماکس پلانک انجام داده، مشخص شده که شبکه های اجتماعی امکان رمزگشایی سریعتر پیام های موجودات سایر سیارات را از طریق شبکه های اجتماعی یا برنامه های کامپیوتری را به ما می دهد.

هلر یک پیام مصنوعی به تقلید از پیام احتمالی موجودات سایر کرات ساخته و در فیس بوک و تویتر منتشر کرده است. در این پیام وی از همه مردم دنیا خواسته که آن را رمزگشایی کنند.

این دانشمند به کاربران شبکه های اجتماعی پیشنهاد می کند که تصور کنند یک سیگنال متشکل از پالس های مخابراتی به زمین رسیده است. این پیام از فاصله 50 سال نوری به زمین ارسال شده است.

هلر برای ساخت این پیام از شیوه انتقال سیگنال از زمین به فضا استفاده کرده و پیام با اعداد پشت سرهم شامل نزدیک به دو میلیون صفر و عدد است.

از بین 300 پاسخ کاربران شبکه های اجتماعی، 66 پاسخ درست بود. نصف افراد این معمای سخت را مستقل حل کرده بودند و سایرین آن را به صورت گروهی و با بحث و مناظره حل کرده بودند. نزدیک به یک ماه و خورده ای برای پیدا کردن پاسخ زمان صرف شده است.

به گفته هلر، بشر تا امروز هیچ پیامی از سایر کرات دریافت نکرده است. یا دست کم هیچ مدرک رسمی دال بر دریافت پیام وجود ندارد.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала