گفتگوی وزرای خارجه روسیه و قطر درباره بحران خاورمیانه

© Sputnik / Aleksey NikolskyiЭмир Катара Тамим бен Хамад Аль Тани и президент России Владимир Путин на встрече в Москве
Эмир Катара Тамим бен Хамад Аль Тани и президент России Владимир Путин на встрече в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف امروز شنبه با همتای قطری خود محمد بن عبدالرحمان التنی وزیر در مسکو دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزرای خارجه روسیه و قطر امروز در مسکو دیدار و گفتگو خواهند کرد. انتظار می رود که موضوع گفتگوهای ایشان درگیری های دیپلماتیک در خاور میانه و راه های حل آن باشد.

خبرگزاری تاس پیشتر خبر این دیدار را به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرده بود. به گفته وی، مسایل حاد بین الملل در مرکز توجه قرار دارند.

تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ضمن متهم کردن قطر به حمایت از افراطی گرایان، تاکید نمودند که سیاست خارجی امارات تغییر نخواهد کرد. التنی اشاره می کند که امارات با هر گونه مداخله در سیاست خارجی خود برخورد می کند.امیر کویت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح سفری به جده، دوبی و دوحه انجام داد تا به حل و فصل این مشکل مساعدت کند. دونالد ترامپ رییس جمهور امرکیا نیز پیشنهاد برگزاری دیداری چند جانبه در کاخ سفید را مطرح کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با امیر قطر موضع روسیه را در خصوص حل و فصل بحران حاضر از کانال های دیپلماتتیک و از طریق گفتگو اعلام کرد. در کرملین تاکید شده که روسیه امیدوار است وضعیت حول قطر بر مبارزه با تروریسم بین المللی تاثیر نگذارد. در عین حال یوری اوشاکوف دستیار رییس جمهور نیز اظهار کرد که تلاش های کشورها و وزرای خارجه برای دستیابی به راه حل سیاسی — دیپلماتیک ضروری می نماید و روسیه آمادگی دارد تا به عنوان میانجی بین قطر و کشورهای قطع کننده روابط حاضر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала