دمای متوسط کره زمین کاهش می یابد

© Fotolia / Sdecoretدمای متوسط کره زمین کاهش می یابد
دمای متوسط کره زمین کاهش می یابد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش صندوق جهانی طبیعت، اگر چه کره زمین روند کلی رو به گرم شدن را طی می کند، اما در سال جاری متوسط دمای حرارت جهان پایین آمده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الکسی کوکورین رئیس برنامه "آب و هوا و انرژی" وابسته به صندوق جهانی طبیعت و حیات وحش (WWF) در روسیه، متوسط درجه حرارت جهانی در سال 2017-2018 کمی کاهش خواهد یافت، در حالیکه روند کلی گرم شدن کره زمین ادامه خواهد داشت.

"در پدیده آب و هوایی" ال نینو" (تغییرات دما از سطح آب در اقیانوس آرام استوایی) پیش از این یک فاز وجود داشت، در حال حاضر فاز مخالف پدیدار گشته است، هنگامی که گرما از جو داغتر دوباره به اقیانوس باز می گردد.

به همین دلیل در سال های 2017 و 2018 قطعا درجه حرارت متوسط سطح زمین از سال های 2015 و 2016 کمتر خواهد بود، اما به احتمال زیاد تا حدودی گرمتر از سال 2013 و 2014 می شود".

به گفته وی، این نوسانات آب و هوایی به خوبی قابل مشاهده هستند، اگر شما به دمای نیمکره نگاه کنید: در نیم کره جنوبی تفاوت درجه حرارت شدیدی وجود دارد، در حالی که در نیم کره شمالی نوسانات کمتر است. در مجموع، امسال به طور متوسط ​​کاهش دمای جهانی 0.15 درجه خواهد بود". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала