ادای احترام رئیس جمهور ایرلند به قربانیان حمله تروریستی تهران (ویدئو)

© REUTERS / Tasnim News Agencyادای احترام رئیس جمهور ایرلند به قربانیان حمله تروریستی تهران (ویدئو)
ادای احترام رئیس جمهور ایرلند به قربانیان حمله تروریستی تهران (ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایکل دی هیگینز رئیس جمهور ایرلند با حضور در سفارت ایران در دوبلین ایرلند، دفتر یادبود قربانیان دو حمله تروریستی اخیر در تهران را امضا نمود.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایرلند با انتشار ویدئویی از حضور خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دوبلین در صفحه رسمی توئیتر خود با بازماندگان حوادث تروریستی اخیر در ایران ابراز همدردی نمود.

رئیس جمهور ایرلند در این ویدئو، با امضای دفتر یادبود جانباختگان حمله به حرم امام خمینی و مجلس شورای اسلامی، ادای احترام و همدردی خود را با مردم ایران ابراز داشت.

شایان ذکر است، در دو اقدام تروریستی جداگانه در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی در تهران در روز 17 خرداد، 17 نفر کشته و 47 نفر مجروح گردیدند.

در حادثه اول در ساعت 10:45 دقیقه صبح، چهار مرد از نیروی های داعش با لباس مبدل وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی ایران شدند و شروع به تیراندازی نموند. در نتیجه این تیراندازی یکی از نیروهای محافظتی جان خود را از دست داد. سپس یکی از این مهاجمان در طبقه پنجم خود را به صورت انتحاری منفجر کرد. درگیری میان نیروهای انتظامی ایران و تروریست ها حدود 4 تا 5 ساعت به طول انجامید که در نهایت با کشته شدن تمامی توریست ها توسط نیروهای امنیتی ایران ختم به خیر شد.

از سوی دیگر در مرقد امام در تهران، دو فرد مسلح به صحن غربی حرم وارد شدند. در این حادثه یکی از مهاجمان که مجهز به کمربند انتحاری بود خود را منفجر کرد و مهاجم دوم توسط نیروهای امنیتی ایران در آرامگاه امام خمینی دستگیر شد.

گروه شبه نظامی داعش مسئولیت حملات اخیر تهران را بر عهده گرفته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала