افغانستان: پیشنهاد پوتین برای از سرگیری کار گروه تماس شانگهای - افغانستان

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время встречи с представителями мировых информационных агентств на ПМЭФ-2017
Президент РФ Владимир Путин во время встречи с представителями мировых информационных агентств на ПМЭФ-2017 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین پیشنهاد از سرگیری کار گروه تماس سازمان همکاری شانگهای برای افغانستان را مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در فرمت غیرعمومی اظهار کرد که «ایالات متحده امریکا و ناتو 15 سال است علیه طالبان مشغول عملیات هستند، با این حال اوضاع نظامی و سیاسی در داخل کشور همچنان رو به وخامت است».

رییس جمهور روسیه در این نشست همچنین تاکید کرد: «بی شک، اوضاع افغانستان برای تامین امنیت تمام منطقه اهمیت کلیدی دارد. واضح است که روی حل مشکل افغانستان از داخل این کشور نمی توان حساب باز کرد. روسیه همچون سایر شرکای سازمان همکاری شانگهای خواهان حل و فصل سیاسی اوضاع از طریق توافق بین نیروهای داخلی افغانستان است»

پوتین در ادامه گفت: سازمان شانگهای می توانست در این محور فعال تر عمل کند. پیشنهاد می کنیم که فعالیت های گروه تماس سازمان همکاری های شانگهای — افغانستان که از سال 2009 متوقف شده است را احیا کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала