روسیه: قطع روابط با قطر تسویه حساب داخلی است

© Sputnik / Vladimir FedorenkoПленарное заседание Госдумы РФ
Пленарное заседание Госдумы РФ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان دومای روسیه معتقدند که قطع روابط دیپلماتیک چهار کشور خاورمیانه با قطر وضعیت را در منطقه پیچیده تر می کند، زیرا همه آنها به نحوی با تروریست ها در ارتباطند.

به گزارش اسپوتنیک، با قطع رابطه کشورهای خاورمیانه با قطر شرایط به دلیل همکاری های این کشورها با سازمان های تروریستی پیچیده تر شده و تروریست ها فضای بهتری برای عمل پیدا می کنند.

کشورهای بحرین، عربستان سعودی، مصر و امارات روز دوشنبه صبح اعلام قطع روابط دیپلماتیک با قطر را کردند. به گفته کانال رسمی العربیه به نقل از ابوظبی، این تصمیم با حمایت دوحه از سازمان های به سرپرستی سازمان تروریستی اخوان المسلمین اتخاد شده است. دولت موقت لیبی و مقامات یمن نیز روز دوشنبه اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع می کنند.

آدالبی شخاگوشیف عضو کمیته امور بین الملل دومای روسیه و معاون اول فراکسیون «روسیه واحد» این اقدام را گل آلود کردن آب نامیده و گفت که هیچ کشوری از فهرست نامبرده، قطر و دیگر کشورهایی که ارتباطشان را با قطر قطع کرده اند به انحای مختلف از سازمان های تروریستی حمایت می کرده اند… این اقدام تسویه حساب داخلی است».

به گفته وی، اگر کشورها در خاورمیانه نمی توانند توافق کنند و دست به چنین اقدامات تندی می زنند، پس تروریست ها نیز می توانند در این اوضاع آشوب و نابسامان ماهی خود را بگیرند، به همین خاطر هرگونه تنش بین این کشورها در نهایت به حمایت جدی از تروریست ها می انجامد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала