مانور کره شمالی برای منهدم کردن ناوهای هواپیمابر امریکا

© REUTERS / KCNAЛидер КНДР Ким Чен Ын во время запуска ракеты зенитного типа
Лидер КНДР Ким Чен Ын во время запуска ракеты зенитного типа - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای هوایی کره شمالی با حضور کیم جونگ اون این رهبر این کشور مانور نظامی هوایی با هدف حمله به ناوهای هواپیمابر امریکایی را برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری تلگراف مرکزی کره توضیح می دهد که از نظر فرمانده نیروهای هوایی کره شمالی این مانور اهمیت زیادی در نابود کردن هر هدف و از جمله ناوهای هواپیمابر دشمن تنها با یک شلیک دارد. به گفته این فرمانده نظامی، مانور حاضر تمام ارتش کشور را برای اتمام مبارزه با تجزیه خاک میهن استوارتر می سازد.

کیم جونگ اون این رهبر کره شمالی از نتیجه این آزمایش رضایت داشته و دستور داد توان نظامی نیروهای هوایی ارتش را تقویت کنند.

ایالات متحده امریکا و کره شمالی رسما در وضعیت اماده به جنگ قرار دارند، زیرا پس از اختلافات نظامی سال 1953-1950 بین دو کشور تنها یک موافقتنامه صلح به امضا رسید. تمامی تلاش های بعدی پیونگ یانگ برای امضای معاهده صلح با امریکا بی نتیجه ماند.

این اواخر تنش های نظامی دو کشور با انجام آزمایشات هسته ای و موشکی کره شمالی که به بهانه دفاع در مقابل تهدیدات امریکا انجام می گیرد، افزایش یافته است و تحریم های وضع شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تاثیری بر روند حاضر نگذاشته است. ایالات متحده امریکا ناوهواپیمابر اتمی «کارل وینسون» را برای تهدید کره شمالی راهی دریای ژاپن کرده و در بند یوکوزوکی ژاپن نیز تعمیر رزمناو «رونالد ریگان» را به پایان رسانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала