بازداشت مشاور نخست‌ وزیر ترکیه

© AFP 2023 / Bulent Kilicبازداشت مشاور نخست‌وزیر ترکیه به ظن ارتباط با گولن
بازداشت مشاور نخست‌وزیر ترکیه به ظن ارتباط با گولن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس گزارش رسانه‌های ترکیه، «بیرول اردم» مشاور نخست‌وزیر ترکیه و همسرش به ظن ارتباط با جنبش وابسته به فتح‌الله گولن بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در ادامه مقابله دولت ترکیه با افراد مظنون به همکاری با جنبش «فتح‌الله گولن»، این بار مقام سابق عضو وزارت دادگستری و مشاور کنونی نخست‌وزیر این کشور به همین ظن دستگیر شده است.
کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه همچنان خبرساز است و واکنش‌های دولت به آن و عواقب آن در فضای سیاسی ادامه دارد.
مقامات دولت ترکیه «فتح‌الله گولن» روحانی مخالف اردوغان را که در تبعیدی خودخواسته در آمریکا حضور دارد، عامل اصلی این کودتا می‌دانند و بارها از واشنگتن استرداد او را خواستار شده‌اند.
به دنبال کودتا، اقدامات دولت ترکیه در ارتش، وزارتخانه‌های گوناگون و همچنین رسانه‌ها به منظور مقابله با اعضای جنبش گولن را آغاز کرده و روند اخراج، بازداشت و تعلیق افراد به اتهام عضویت در این جنبش و معاونت در کودتا ادامه دارد.
به گزارش دیلی صاباح، در تازه‌ترین مورد از این موارد، مشاور «بینالی ایلدیریم» نخست‌وزیر ارکیه به ظن ارتباط با جنبش گولن بازداشت شده است.
«بیرول اردم» مشاور نخست‌وزیر ترکیه که پیشتر عضو وزارت دادگستری هم بوده به همراه همسرش دستگیر و به بازداشتگاهی در آنکار منتقل شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала